به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی احمدبیگی گفت: ماموران یگان حفاظت و بخش انتظامی زرین آباد سه نفر را که به صورت غیرمجاز در هنگام کاوش آثار تاریخی بودند، دستگیر کردند.
وی ادامه داد: از متهمان یک دستگاه فلزیاب به همراه ابزار و ادوات حفاری کشف و خودرو آنان نیز توقیف شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان ایلام افزود: برابر ماده 562 قانون مجازات اسلامی هر گونه عمل حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اشیای عتیقه و آثار تاریخی ممنوع است و مرتکب به حبس از 6 ماه تا سه سال حبس و ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری به نفع بیت المال محکوم می شود و چنانچه حفاری در اماکن تاریخی که به ثبت آثار ملی رسیده باشد، محکوم به حداکثر مجازات مقرر می شود.
سرهنگ احمد بیگی میراث فرهنگی را پشتوانه حیات فرهنگی جامعه و از افتخارات ملی اعلام و تاکید کرد: برابر تبصره 2 ماده واحده قانون، استفاده کنندگان از دستگاه فلزیاب برای حفاری غیرمجاز، به یک تا سه سال حبس و ضبط و مصادره دستگاه محکوم خواهند شد.

** واژگونی پراید در جاده بدره
سرپرست پلیس راه استان ایلام گفت: یک دستگاه خودرو پراید در محور بدره واژگون شد.
سرهنگ رضا همتی زاده روز یکشنبه یادآور شد: بر اساس نظر کارشناس تصادفات، علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده بوده است.
در این حادثه راننده مجروح و روانه بیمارستان شد.

** پلمپ 2 قلیان سرا در ایلام
سرپرست انتظامی شهرستان ایلام از پلمپ 2 قلیان سرای متخلف و جمع آوری تعدادی قلیان خبر داد.
سرهنگ علی فتاحی ادامه داد: طرح یک روزه نظارت بر اماکن عمومی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز به مرحله اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح 2 واحد قلیانی که به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده بود و نارضایتی هایی را در بین اهالی برخی محلات بوجود آورده بودند، پلمپ و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.