به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، ماموران انتظامی در شهرستان های ایلام، چرداول، بدره و ملکشاهی موفق شدند پنج سارق حرفه ای را پس از چند روز کار اطلاعاتی شناسایی و دستگیر کنند که سارقان دستگیر شده تاکنون به 21 فقره سرقت اعتراف کرده اند.
با شناسایی مالباختگان و بازسازی صحنه های سرقت ها متهمان با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی شهرستان های محل دستگیری شدند.
این سرقت ها شامل لوازم داخلی خودرو، سرقت منزل، سرقت موتورسیکلت، سرقت احشام و سیم برق است.

** بلیط های اینترنتی را از مراکز معتبر تهیه کنید
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از افرادی که قصد دارند در ایام نوروز بلیط های خود را از طریق اینترنت دریافت کنند، خواست این کار را در سایت‌های معتبر و رسمی انجام دهند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
سرهنگ علی جمالی ادامه داد: افرادی که در حال برنامه‌ریزی برای مسافرت‌های داخلی و خارجی در ایام نوروز هستند بلیط های خود را از نمایندگی‌ های معتبر که از سوی ارائه ‌دهندگان بلیط ها عرضه می‌شود خریداری کنند.
وی افزود: امروزه شرکت‌های مسافرتی برای عرضه بلیط و سهولت فروش آن‌ها از وب سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند و مسافران هم با توجه به وجود چنین امکانی و برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه به صورت اینترنتی اقدام به خرید بلیط می‌کنند.
این مقام انتظامی با یادآوری این نکته که فقط مراکز دارای مجوز قادر به ارائه بلیط‌های مسافرتی هستند، اظهار کرد: راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه بلیط به صورت اینترنتی از طریق شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز امری قانونی است.
سرهنگ جمالی تاکید کرد: در این بین عده‌ای سودجو و لاهبردار با توجه به حجم بالای تقاضا و ارائه پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از این فرصت استفاده کرده و با راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی اقدام به فروش بلیط می‌کنند.
وی افزود: خریداران پس از خرید از چنین مراکزی پس از مراجعه جهت اعزام و مسافرت متوجه می‌شوند بلیط‌های آنان غیرقانونی و جعلی است که این امر می‌تواند باعث بی‌برنامگی و سایر مشکلات برای افراد شود.
رئیس پلیس فتا استان ایلام از عموم مردم خواست که در هنگام خرید بلیط‌های اینترنتی نکات امنیتی را رعایت کرده و از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی اطمینان حاصل کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.
سرهنگ جمالی ضمن هشدار به برهم زنندگان امنیت سایبری گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

** افزایش کشفیات مواد مخدر در ایوان
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از افزایش 100 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
سرگرد علی عزیزیان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 15 طرح و عملیات گسترده در سطح شهرستان ایوان با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز به مرحله اجرا درآمد.
وی گفت: کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان اضافه کرد. در این مدت 47 نفر از فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده اند .
وی اجرای طرح های مختلف انتظامی و اقدامات اطلاعاتی ، تشدید گشت های خودروی، طرح تشدید شناسایی فروشنده گان و عرضه کنندگان مواد مخدر و نیز همراهی خوب مردم را از عمده ترین دلایل افزایش کشفیات مواد مخدر در این شهرستان عنوان کرد.
سرگرد عزیزیان افزود: گرایش به مصرف مواد مخدر و تغییر از مواد مخدر سنتی به صنعتی و کاهش سن مصرف در بین جوانان ، خطر توسعه و فراگیر شدن این بلای خانمان سوز را به یک حقیقت تلخ اجتماعی تبدیل کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان یادآور شد: ترویج آموزه های دینی، توسعه آموزش های همگانی، حساس کردن خانواده ها نسبت به این آسیب خطرناک و هم افزایی جدی میان نهادهای متولی بهترین ابزارهای جلوگیری از توسعه مواد مخدر است.

** توقیف 13 دستگاه خودرو فاقد پلاک در مهران
فرمانده انتظامی شهرستان مهران همچنین از توقیف 13 دستگاه خودرو فاقد پلاک در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ امیرعباس شهبازی گفت: طرح یک روزه امنیت ترافیکی در سطح شهرستان مهران با هدف برخورد با خودرو های فاقد پلاک و پلاک های مخدوش به مرحله اجرا درآمد.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح 13 دستگاه خودرو سواری را به دلیل تخطی از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم نصب پلاک متوقف و روانه پارکینگ شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان مهران رعایت قوانین و مقررات را ضامن سلامتی رانندگان برشمرد و از شهروندان خواست با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و خودداری از هرگونه حرکت های مخاطره آمیز پرهیز و زمینه آرامش و آسایش خود و دیگر شهروندان را فراهم سازند.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.