معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام امروز(پنجشنبه پنجم تیر ماه) گفت: در اعلام مبتلایان به کرونا محدودیت وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به شیب فزاینده مبتلایان به کرونا در این استان، گفت: در اعلام مبتلایان به کرونا محدودیت وجود دارد.

به گزارش جماران، جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در کارگروه مجازی اطلاع رسانی کرونا با اشاره به شیب فزاینده مبتلایان به کرونا در استان ایلام، گفت: بیشترین آمار ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب مربوط به شهرستانهای ایلام، ایوان، دهلران و آبدانان است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان شهرستان دهلران در حال پیشی گرفتن از ایوان است که پیش تر در وضعیت قرمز قرار داشت و تنها 2 مورد اختلاف دارد.

وی با ذکر اینکه در اعلام مبتلایان به کرونا محدودیت وجود دارد، افزود: آمار ابتلا در شهرستان های مهران، دره شهر و چرداول نیز به سرعت در حال افزایش است.

صادقی فر اظهار کرد: از مجموع مبتلایان ۲۴ ساعت گذسته در استان که بیشترین عدد در طول ماه های اخیر است، ۵۰ درصد مربوط به شهرستان ایلام، ۲۰ درصد مربوط به شهرستان دهلران، ۱۰ درصد مربوط به شهرستان مهران و ۲۰ درصد دیگر نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است.

وی گفت: با توجه به رشد بیش از حد انتظار مبتلایان بویژه در پنج روز اخیر، بدون شک بیش از ۷۰ درصد دلیل افزایش آمار مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک، شرکت در تجمعات و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی گفت: مقایسه آمارهای طی دو هفته متوالی اخیر نشان می دهد که در حالیکه نمونه گیری دو برابر شده است اما آمار مبتلایان سه و یا چهار برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.