معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: عملیات اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور به طول 70 کیلومتر اجرا خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۷۰ کیلومتر اجرا خواهد شد که ۱۷،۵ کیلومتر آن امروز کلنگ زنی می شود.

به گزارش جماران، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه حوزه راه و شهرسازی استان ایلام بوسیله رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس اظهار داشت: هم اکنون از چهار مسیر کرمانشاه، لرستان، خوزستان و ایلام به مهران در حال اجرای پروژه های بزرگراهی هستیم.

وی افزود: از ابتدای دولت دهم و یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه راهسازی استان ایلام با توجه به افزایش ترددها به مرز بین المللی مهران صورت گرفته است و امروز ۲۳۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی، راه اصلی، فرعی و روستایی در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در ابتدای دولت دهم تنها ۴۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی در این استان ایجاد شده بود که هم اکنون با افزایش ۳۰۰ درصدی به حدود ۱۵۰ کیلومتر رسیده است.

خادمی یادآور شد: یکی از نیازهای این استان با توجه به وضعیت جغرافیایی به ویژه در شهرستان های شمالی احداث تونل بود که در طول ۶ سال اخیر طول تونل های این استان از سه کیلومتر به بیش از ۹ کیلومتر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: طول راه‌های اصلی این استان نیز با افزایش ۴۵ درصدی از ۴۰۰ به ۵۸۰ کیلومتر رسیده است، ضمن اینکه با تلاش‌های صورت گرفته طول راه‌های روستایی نیز ۱۵.۵ درصد بیشتر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از برنامه های دولت در استان ایلام را تکمیل پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد و گفت: امروز یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرستان های آبدانان دهلران و ایلام به بهره برداری می رسد که با اجرای این پروژه ها در مجموع ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد به متقاضیان واگذار شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد از سال ۹۲ تاکنون بوده است.

وی همچنین از احداث ۱۹۰ هزار متر مربع واحدهای ساختمانی اداری، فرهنگی و آموزشی در این استان خبر داد و گفت: ۵۵۷ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.

خادمی از آغاز عملیات اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۷۰ کیلومتر اجرا خواهد شد که ۱۷،۵ کیلومتر آن امروز کلنگ زنی می شود.

وی همچنین اجرای پروژه آزادراهی پل زال، دهلران، نجف اشرف را از طرح های مهم وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: با اجرای این پروژه استان ایلام برای نخستین بار به شبکه آزادراهی کشور متصل خواهد شد.

وی در خصوص بزرگراه ایلام ، مهران گفت: تنها ۹ کیلومتر از این مسیر باقی مانده که پنج کیلومتر آن تا پایان سال جاری اجرا و چهار کیلومتر باقی مانده در سال آینده تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر راه یادآور شد: یکی از مشکلات استان ایلام در حوزه راه سازی گلوگاه ورودی به شهر ایلام است که با اجرای تونل دوم آزادی به طول بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ متر این گردنه پر پیچ و خم حذف خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.