مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: در آخرین جلسه مشترک با مقامات عراقی توافق بر بازگشایی به صورت 2 روز در هفته و برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی صورت گرفت

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره مذاکره با مقامات عراقی برای بازگشایی مرز مهران، گفت: در آخرین جلسه مشترک با مقامات عراقی توافق بر بازگشایی به صورت 2 روز در هفته و برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی صورت گرفت.

روح الله غلامی با بیان اینکه مذاکرات در خصوص شروع فعالیت مرز مهران با طرف عراقی در سطح مسئولان کلان کشور و مسئولان استان ایلام همچنان در جریان است، گفت: باتوجه به شیوع کرونا و وقفه حدودا دوماهه در فعالیت تجاری این مرز، هم اکنون تمهیدات بهداشتی لازم برای از سرگیری فعالیت تجاری این مرز اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی مرز مهران افزود: در آخرین جلسه مشترک با مقامات عراقی توافق بر بازگشایی به صورت 2 روز در هفته و برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی صورت گرفت و برای اجرایی شدن این توافق بنا بر اعلام مقامات مرزی عراق نیاز به دستور از مقامات مرکزی عراق است.

مهران یکی از اولین مرزهایی بود که پس از شیوع کرونا فعالیتش متوقف شد، البته درباره دلیل تعطیلی مرز ابهاماتی نیز وجود داشت و کرونا به عنوان علت اصلی این اقدام شناخته نشد، با این اوصاف دولت عراق از همان زمان تصمیم به تعطیلی مرز زرباطیه(مهران) گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1430730
  • منبع: خبرگزاری ایرنا
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.