یارالله نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح فعال سازی واحدهای تولیدی در سال جاری همانند سال گذشته با جدیت و اهتمام بیشتر عملیاتی می شود، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید،یکی از سیاست هایی که در استان با جدیت دنبال می شود بحث فعال کردن واحدهای تولیدی است، چرا که این کار به رشد و توسعه اقتصاد استان کمک می کند.

وی افزود: در فرآیند فعالسازی واحدهای راکد، عارضه یابی واحدها و شناسایی موانع و مشکلات آنها، تامین نیازمندی ها از قبیل منابع مالی مورد نیاز، رفع موانع قانونی، هماهنگی با دستگاه های اجرایی مرتبط و تامین مواد اولیه مدنظر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به رشد سرمایه گذاری در بخش صنعت یادآور شد: در ۲ سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان در این بخش در استان سرمایه گذاری شده است.

نصیری اضافه کرد: همچنین در این مدت(۲ سال گذشته) ۶۷ واحد تولیدی ایلام با رفع مشکلات در کارگروه رفع موانع تولید به مدار و چرخه فعالیت بازگشته و احیا شده اند.

وی با بیان اینکه محورهای هفت گانه تحقق جهش تولید ترسیم شده است، گفت: تحقق شعار جهش تولید از طریق فعال سازی واحدهای تعطیل، افزایش ظرفیت تولید، تکمیل طرح‌های در دست اجرا، فعال سازی معادن تعطیل و توسعه صنایع معدنی امکان پذیر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته در حوزه معادن و صنایع معدنی افزود: احیا و فعال‌سازی معادن غیرفعال، صدور پروانه بهره برداری معادن برای پنج واحد جدید، اکتشاف و پتانسیل یابی مقدماتی کل استان در قالب پروژه پی جویی و اکتشاف مواد معدنی از جمله اهداف سازمان در سال جاری است.

نصیری با اشاره به ظرفیت های بخش معدن افزود: در حال حاضر از ۷۴ معدن استان ۴۵ معدن فعال است و این سازمان بدنبال احیا و فعال‌سازی معادن غیرفعال و صدور محوزه برای فعالیت های جدید معدنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.