حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات عشایر استان ایلام اظهار داشت: عشایر استان به افزایش قیمت نهاده، عدم خرید تضمینی گوشت، گران بودن واکسن های دامی و همچنین مشکلات عشایر مهمان استان های همدان، کرمانشاه و لرستان معترض بودند که برای رفع این مسایل از طریق هماهنگی با مدیران مربوطه دستور رسیدگی لازم صادر شد.

وی تاکید کرد: تامین مواد اولیه گوشت قرمز، مواد لبنی و صنایع دستی و صنایع تبدیلی و تکمیلی که توسط عشایر صورت می گیرد می تواند نقش بسیار مهمی در جهش تولید داشته باشد.

وی از دامپزشکی استان خواست: به منظور بررسی قیمت واکسن های دامی گشت های مشترکی انجام دهد و با افراد خاطی برخورد کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین از پشتیبانی امور دام استان خواست: رایزنی لازم برای خرید گوشت قرمز عشایر را انجام دهد تا آنان دچار مشکل نشوند.

نعمتی، همچنین بر ضرورت خرید پشم دام های عشایر در راستای حمایت از آنها به قیمت مناسب نیز تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص مشکلات عشایر مهمان نیز گفت: تا قبل از شروع کوچ مجدد، باید از طریق حوزه سیاسی و وزارت جهاد این موضوع بررسی و تصمیم لازم در این خصوص گرفته شود.

وی تاکید کرد: دولت در کنار تولید است و به همین خاطر مشاوره و  همراهی لازم را انجام می دهد و در راستای حذف قوانین زائد تلاش می کند.

نعمتی از مدیرکل امور عشایری استان خواست: مسایل و مشکلات جامعه عشایری استان را بررسی و برای رفع آنها پیگیری لازم از طریق مبادی ذیربط انجام دهد.

حدود 11 هزار خانوار عشایری با دارا بودن بیش از سه هزار راس دام سبک و سنگین در استان ایلام فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.