شکراله شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا فعالیت این واحد محدود شد اما با رایزنی های مدیران ارشد و اجرایی استان با سهامدار، این شرکت با پنج خط تولید و ۱۵۰ کارگر فعالیت خود را از سر می گیرد.

وی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به دنبال حسن تدبیر استاندار در پیگیری مشکلات و مسائل واحدهای کارگری و برگزاری جلسات منظم کمیسیون، مشکلات را در واحدهای کارگری در دستور کار قرار داده است.

وی ایجاد تعامل بین کارگر و کارفرما را ملاک تداوم رونق تولید دانست و بیان کرد: با ایجاد تعامل و تحکیم روابط بین کارگر و کارفرما می‌توان شاهد تداوم رونق تولید در واحدهای تولیدی بود.

وی افزود: برای ادامه فعالیت شرکت پویا نخ در راستای شعار سال و رونق تولید، مصوب شد از چهاردهم اردیبهشت ماه جاری با حضور همه کارگران استارت کارخانه زده شود و در مورد مطالبات فروردین ماه کارگران، افرادی که فاقد کارکرد بودند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

شیرخانی یادآور شد: همچنین مابقی کارگران که کارکرد داشتند، جهت پیگیری مطالبات خود در مراجع حل اختلاف مستقر در اداره کار اقامه دعوی کرده و ۲ ماه آینده، طرح طبقه بندی مشاغل توسط کارفرما اجرایی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقرر شد احکام و قرارداد کار کارگران در اختیار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و لباس کار مناسب متناسب با نوع کار در اختیار کارگران قرار گیرد.

شیرخانی افزود: در چارچوب مقررات چنانچه تخلف و تمردی از جانب کارگران صورت گیرد با کارگران خاطی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد همچنین حق بیمه اردیبهشت ماه کارگران از اول اردیبهشت ماه واریز می شود.

شرکت پویا نخ ایلام از سال ۸۸ پروانه بهره برداری دریافت کرده و سالانه ۲۶ هزار تن نخ پلی استر نیمه کشیده و کشیده شده، تولید می کند.

استان ایلام دارای ۶۰ هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.