حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت روز جهانی قدس افزود : امام راحل در روز ۱۶ مرداد سال ۵۸، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به منظور حمایت از مردم فلسطین به عنوان روز جهانی قدس معرفی و اعلام کردند.

وی ادامه داد: از آن زمان تا کنون هر ساله این روز توسط مردم آزادیخواه به ویژه جهان اسلام و در راس آن ایران اسلامی با برگزاری راهپیمایی عظیم و شکوهمند روز قدس، ضمن اعلام حمایت از مسلمانان فلسطینی، انزجار و نفرت خود را از رژیم صهیونیستی و آمریکای جهان‌خوار اعلام می‌کنند.

وی افزود: روز قدس، نماد حمایت مسلمانان از حقوق قانونی فلسطینیان بوده و به همین سبب همواره از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

چراغی‌پور با بیان اینکه روز جهانی قدس، حرکتی مردمی برای اعلام حمایت از فلسطین و آرمان‌های قدس شریف است، گفت : این روز باید به عنوان زمانی برای اتحاد هر چه بیشتر جهان اسلام در دفاع از فلسطین و مسجدالاقصی و عاملی وحدت‌بخش جهت هم‌گرایی مسلمانان در برابر توطئه‌های بیگانگان باشد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت کنونی جهان و کشور ناشی از شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: این موضوع نباید موجب بی‌تفاوتی و کمرنگ شدن اهمیت گرامیداشت روز قدس شده و مورد غفلت قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر و برنامه‌هایی که در دستور کار این نهاد و دیگر اعضای ستاد روز قدس استان قرار خواهد گرفت، قطعا در گرامیداشت باشکوه این مناسبت تاریخی که یادگار ماندگار امام راحل محسوب می‌شود تلاش‌های تأثیرگذاری خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.