شکراله شیرخانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام اظهار داشت: نرخ بیکاری استان ایلام در سال گذشته سیر نزولی داشته و در زمستان سال ۹۸ بر اساس اعلام مرکز آمار به عدد هفت رسیده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن وضعیت نرخ بیکاری استان افزود: بر اساس آمار و مشاهدات و اعلام مرکز آمار این بهترین وضعیتی بود که برای استان ایلام رقم خورد و وضعیت اشتغال ایلام نسبت به همه استان های همجوار بهبود مناسب یافته و کارنامه درخشانی از استان نشان می دهد.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار در بهار ۹۸ نرخ بیکاری استان برای اولین بار تک رقمی شد و به ۹.۳ درصد رسید که این آمار در تابستان به ۸.۷ درصد و در پاییز به ۸.۱ و در زمستان به هفت درصد رسید.

شیرخانی گفت: میانگین نرخ بیکاری سال ۹۸ استان ایلام ۸.۳ درصد است که استان ایلام را در رتبه سوم کشور از نظر میزان اشتغال قرار می دهد.

وی با تشریخ عملکرد اشتغال استان با میانگین کشوری در سه سال گذشته اظهار داشت: میانگین نرخ بیکاری کشور در سالهای ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۲.۱، ۱۲.۱۱ و ۱۰.۷ درصد بوده که این رقم در استان ایلام، ۱۱.۷، ۱۱.۲ و ۷ درصد است.

سال ۹۱ ایلام در رتبه سی ام جدول اشتغال کشور قرار داشت

وی با ابراز رضایتمندی از این وضعیت گفت: این در حالی است که در سال ۹۱ استان ایلام با نرخ بیکاری ۱۷.۲ درصد با متوسط کشوری حدود پنج درصد اختلاف داشت و در رتبه سی جدول از نظر بیکاری قرار داشت اما اکنون بر اساس اعلام مرکز آمار ایران استان ایلام در ردیف سوم جدول کشوری از نظر ایجاد اشتغال قرار گرفته و وضعیت آن از متوسط کشور نیز بسیار بهتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با قدردانی از همه کسانی که در راستای ایجاد اشتغال استان فعالیت داشته اند، اضافه کرد: جهشی که از نظر ایجاد اشتغال در استان صورت گرفته موجب مسرت و شادمانی همه مجموعه اقتصادی استان، مردم و دولت است.

مسوولان استان در جابجایی و تغییر آمار هیچ دخل و تصرفی ندارند

شیرخانی اظهار داشت: این آمار و اعداد توسط مرکز آمار ایران اعلام شده است و مسوولان استان ایلام هیچ دخل و تصرفی در جابجایی و تغییر آنها ندارد و با همان روشی که برای استان های دیگر نمونه آمار استخراج می شود با همان روش در ایلام نیز این نمونه ها ثبت و ارزیابی می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم این وضعیت معضل بیکاری روز به روز در استان ایلام کمرنگ شود و برای همیشه مشکل اشتغال جوانان این استان برطرف شود.

جذب ۲۹۰ کارورز توسط واحدهای پذیرنده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام به تشریح وضعیت طرح کارورزی استان پرداخت و گفت: در بسته کارورزی سال گذشته سهم استان ایلام ۶۳۰ نفر بود که خوشبختانه دو هزار و ۳۰۰ نفر کارورز توسط واحدهای پذیرنده بکار گرفته شدند که تاکنون ۲۹۰ نفر آنان جذب شده اند.

شیرخانی اظهار داشت: عملکرد استان ایلام در جذب کارورزان رشد ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد و این آمار بر اساس اطلاعات سامانه کارورزی مرکزی و انعقاد قراردادی که با افراد تحصیل کرده با واحد پذیرنده صورت گرفته در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات استخراج شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: وضعیت اشتغال استان روز به روز بهتر شود و شاهد کاهش چشمگیر جوانان جویای کار با فراهم شدن فرصت های اشتغال در استان باشیم.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران اکنون نرخ بیکاری در استان ایلام به هفت درصد در زمستان ۹۸ رسیده است.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت ۷۳ صدم درصد جمعیت کشور و رتبه آخر جمعیت در بین استان های کشور را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.