ایجاد بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران مداوا شده، تعطیلی بازار مرکزی شهر و رکود اقتصادی استان، مسدود شدن مسیر آرامستان ها، تعریف سامانه غربالگری برای تعیین سلامت مردم، تعیین نماینده تام الاختیار برای شهرستان ایوان، ممنوعیت تجمع های مردمی، کاهش چشمگیر ذخایر خونی، تعطیلی مرز مهران از مهمترین اخبار هفته گذشته در استان ایلام بود.

در کنار حجم انبوه اخبار مرتبط با ویروس کرونا تایید صحت انتخابات حوزه ایلام توسط شورای نگهبان بعد از کش و قوس ها و گمانه زنی های مختلف از دیگر رویدادهای استان در هفته گذشته بود.

هشت بیمار کرونا به تعداد مبتلایان در ایلام اضافه شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ایلام با هشت مورد مثبت جدید به ۷۷ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۴۰ بیمار بهبود یافته، ۳۱ نفر بستری و قرنطینه و ۶ نفر نیز فوت کرده اند.

وی یادآور شد: روز گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ایلام ۶۹ نفر بود که در ۲۴ ساعت گذشته هشت مبتلای دیگر به این آمار اضافه شده است.

فوت نخستین ایلامی مبتلا به کرونا تایید شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نخستین بیمار ایلامی مبتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در حاشیه ستاد پیشگیری از کرونای استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متوفی فردی مسن بود که در یکی از شهرستان های استان به علت ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

وی افزود: از بین ۱۳ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا این فرد نخستین کسی بود که جان خود را به علت این بیماری از دست داده است.

ذخایر خونی ایلام به پایین ترین سطح رسید

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: میزان ذخایر خون و فرآورده های خونی استان ایلام به پایین ترین سطح خود رسیده است.

دکتر سحر سنایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مراجعه مردم برای اهدای خون به این پایگاه باتوجه به شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیر یافته است.

وی افزود: مقدار دریافت خون و فرآورده های خونی که از مراجعان گرفته می شود به اندازه مصرف روزانه است و کفاف ذخیره سازی برای روزهای آتی را نمی دهد.

استاندار ایلام: مردم در سامانه غربالگری کرونا ثبت نام کنند

استاندار ایلام از مردم استان خواست در سامانه الکترونیکی غربالگری کرونا ثبت نام کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنه در نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد، اظهار داشت: مردم با مراجعه به سامانه  salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده گام بلندی در ارتقای سلامت استان و شکست ویروس کرونا بردارند.

وی افزود: مردم با ثبت نام در این بود سامانه، ستاد استانی مبارزه با کرونا را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری خواهند کرد.

بازار ایلام در پی شیوع ویروس کرونا راکد است

رییس اتاق اصناف ایلام گفت: شیوع ویروس کرونا باعث رکود ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی بسیاری از صنوف شده است.

یونس حواسیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت شیوع بیماری ویروسی کرونا و با توجه به دستور استاندار، دادستان و مصوبه های ستاد پیشگیری از کرونای استان مقرر شده بجز مغازه های فروش اقلام ضروری سایر صنوف تعطیل شوند.

وی افزود: از همه صنوف کم مشتری یا فروشندگان اقلام غیر ضرورری مانند صنف طلافروشی، پوشاک، کیف و کفش، ابزارآلات ساختمانی، لوزام خانگی و کافی شاپ، کافی نت، گیم نت، فروشندگان محصولات فرهنگی، ... خواسته شده که نسبت به تعطیلی مغازه های خود تا اطلاع ثانوی اقدام کنند.

منتخبان از برگزاری جشن پیروزی خودداری کنند

استاندار ایلام با اشاره به تایید صحت انتخابات حوزه شمالی استان ایلام از منتخبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست: از برگزاری جشن های پیروزی و تشکیل تجمع های مردمی خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی ضمن تایید صحت انتخابات حوزه شمال استان از سوی شورای نگهبان، گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح استان ایلام منتخبان این دوره از مجلس شورای اسلامی برگزاری جشن های پیروزی خود را به زمان دیگری موکول کنند.

تشکیل ستادهای شهرستانی مبارزه با کرونا در ایلام

ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا به دستور استاندار ایلام و رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا و به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری به ریاست فرمانداران در شهرستان های ۱۰ گانه استان ایلام تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار را به عنوان مسوول پایش و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا و معاون توسعه و منابع انسانی را به عنوان نماینده تام الاختیار در بحث کرونا در شهرستان ایوان معرفی کرد.

اقدامات صورت گرفته در این ستاد شامل لغو تمامی برنامه های ستاد سفرهای نوروزی و ممنوعیت پذیرش و اسکان مسافر توسط هتل‌ها، رستوران ها، مسافرخانه‌ها، مهمانسراها و کمپ ها در سراسر استان ایلام و درخواست از مردم برای عدم سفر به استان است.

استاندار ایلام: مردم با ماندن در خانه به کنترل کرونا کمک کنند

استاندار ایلام با بیان اینکه بیماری کرونا خطرناک است و اگر مردم همکاری نداشته باشند، همه گیر شده و از کنترل خارج می شود، گفت: مردم باید با ماندن درخانه و خودداری از ترددهای غیرضروری در کنترل بیماری مسوولان را کمک کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در بازدید از سه کارگاه تولیدی ماسک، پد الکلی و لباس بیمارستانی در شهرستان ایلام، افزود: از مردم استان تقاضا داریم مهمانی ها و مسافرت ها را لغو کرده و نزدیکان خود در داخل و خارج از استان را نیز دعوت نکنند.

وی تاکید کرد: از هم استانی های ایلامی که در دیگر نقاط ایران نیز ساکن هستند تقاضا داریم در خانه بمانند که بهترین راه مقابله و پیشگیری در خانه ماندن است.

فعالیت تجاری در مرز مهران یک هفته تعطیل می‌شود

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: بنابر اعلام کشور عراق و در چارچوب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مرز مهران(سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی) از امروز به مدت یک هفته بسته می‌شود.

روح الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به احتمال زیاد و بر اساس اعلام طرف عراقی مرز بین المللی مهران برای جابجایی کالاهای تجاری از امروز ۱۸ اسفندماه به مدت یک هفته بسته خواهد شد.

به گفته وی این اقدام به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس انجام می‌ شود.

سفر به کدام استان ها ممنوع است؟

نوروز ۹۹ مردم ایران به دلیل ورود ویروسی به نام کرونا باید سال متفاوتی را سپری کنند چرا که این بیماری زودتر از مسافران در استان های مختلف جا خوش کرده و به همین دلیل سفر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

هر چند که مردم ایران به رسم هر ساله برای گذراندن تعطیلات نوروزی برنامه ریزی کرده و سفر را یکی از موارد ضروری این ایام می دانند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز اقامتی و گردشگری در استان های مختلف تعطیل بوده و در مبادی ورودی بسیاری از شهرها نیز ممنوعیت تردد اعمال می شود. 

در این گزارش به برخی از استان ها که اعلام کرده اند پذیرای میهمانان نوروزی نیستند و تردد به داخل شهرها نیز امکان پذیر نیست اشاره می شود، البته هر لحظه به تعداد این شهرها اضافه می شود و مسوولان بهترین راه برای کنترل بیماری کرونا را سفر نکردن و ماندن در خانه می دانند. 

ورود اتباع خارجی به مهران ممنوع است

فرماندار مهران گفت: اتباع خارجی حق ورود به شهر مهران ندارند و چنانچه موردی مشاهده شود بلافاصله بازگشت داده می شوند.

اسد قاسمی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: اگر اتباعی هم در شهر مهران بعنوان زائر وارد مهران شوند چنانچه به ویروس کرونا مبتلا باشند پس از طی اقدامات اولیه به کشور عراق تحویل داده می شوند.

 وی افزود: سطح شهر و اماکن های عمومی پرتردد توسط شهرداری ضدعفونی و شبکه بهداشت نیز تمام ادارات شهر مهران را برای دومین بار ضدعفونی کرده اما بدلیل هزینه بالا دستگاه ها موظفند نسبت به تهیه و ضدعفونی کردن ادارات اقدام کنند.

اسکان مسافران در اماکن گردشگری و بومگردی ایلام ممنوع است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، اقامت و اسکان مسافران در اماکن گردشگری و بومگردی، زائرسراها، مهمانسراها و مدارس این استان ممنوع است.

عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس این تصمیم با توجه به اینکه چادر زدن جزو موارد کمپ زدن محسوب می شود ممنوع است و مردم امسال در این شرایط باید بیشتر به حفظ سلامت خود و اطرافیان توجه کنند.

وی تاکید کرد: شمار زیادی از شهروندان بدون توجه به شیوع بیماری کرونا در مناطق گردشگری حضور می یابند که این مساله خطر جدی برای حفظ سلامت مردم را به دنبال دارد زیرا بسیاری از وسایل بهداشتی نظیر دستکش،دستمال کاغذی و ... رها شده در طبیعت است که اگر آلوده باشد افراد را به بیماری مبتلا خواهند کرد.

بازارهای شهر ایلام تعطیل شد

شهردار ایلام گفت: پارکینگ بزرگ شهرداری در مرکز شهر ایلام که محل فعالیت کسبه و بازار میوه فروشان است مسدود شده است بنابراین مردم از مراجعه به این مکان خودداری کنند.

طالب صادقیان شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مکان به خاطر اینکه همواره تا پاسی از شب محل تجمع انبوه زیاد کسبه، دست فروشان و خریداران است با توجه به شیوع بیماری کرونا و به دستور ستاد پیشگیری از کرونا تا اطلاع بعدی و زمان نامعلوم بسته است.

وی با بیان اینکه این مصوبه شامل چهارشنبه بازار خیابان مسجد صاحب صاحب الزمان(عج) و دیگر بازارهای هفتگی سطح شهر نیز است، افزود: مردم در این مدت مایحتاج خود را به صورت هفتگی یا بلند مدت از کسبه محل های خود خریداری و از آمدن به مرکز شهر به طور جدی خودداری کنند.

مسیرهای منتهی به آرامستان های ایلام مسدود است

رییس پلیس راه استان ایلام گفت: راه های منتهی به آرامستان های سراسر استان امروز و فردا پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اسفندماه مسدود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: در راستای تمهیدات بعمل آمده در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان آرامستان های سراسر استان در روز  پنجشنبه و جمعه آخر سال مسدود می شوند.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و سرعت انتشار آن در محیط های جمعی و در راستای توصیه های موکد و پیشگیرانه مسوولان حوزه بهداشت و درمان و اهمیت موضوع جهت جلوگیری از انتقال این نوع ویروس، از همه رانندگان تقاضا می شود از  ترددهای غیرضروری در جاده ها خودداری کنند.

بیمه شدگان تامین اجتماعی ایلام از خدمات غیرحضوری استفاده کنند

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان با توجه به شیوع ویروس کرونا، قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

سهیلا ملکشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت و پیگیری درخواست های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی از موضوع های مهم مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی است.

کرونا مسافران ناوگان عمومی ایلام را ۶۰ درصد کاهش داد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل ایلام گفت: با شیوع بیماری کرونا، مسافرت با ناوگان عمومی استان اعم از اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه های ایلام، نورالله دلخواه روز چهارشنبه اظهار داشت: با انتشار ویروس کرونا طی این مدت تعداد سفرها نیز در استان ایلام ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: از اول اسفندماه تاکنون ۳۸ هزار و ۸۴۴ مسافر در قالب بیش از هفت هزار سفر با ناوگان عمومی در داخل استان جابه جا شده است.

هر گونه اجتماع در مساجد و اماکن مذهبی ایلام ممنوع است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا هر گونه اجتماع در مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی استان ممنوع است.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین مناسبت اقامه نمازهای جماعت و هرگونه مجالس ترحیم که موجب اجتماع مردم شود تا اطلاع بعدی لغو اعلام می شود.

وی با ذکر اینکه این مساله به معنی تعطیلی مساجد نیست، ادامه داد: در این راستا به تمامی هیات های امنا مساجد ابلاغ شده است تا از برگزاری هرگونه مجالس جمعی خودداری کنند.

پرداخت پول نقد در پمپ بنزین های ایلام ممنوع است

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایلام از ممنوع بودن دریافت وجه نقد در پمپ بنزین های استان خبر داد.

علی اصغر چاغروندی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و امکان آلوده بودن پول نقد به این ویروس از امروز پنجشنبه ۲۲ اسفندماه پرداخت وجه نقد در پمپ بنزین ها ممنوع است.

وی افزود: افراد می توانند با استفاده از کارت خوان های تعبیه شده پمپ بنزین ها بهای بنزین مصرفی خود را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین سوخت در استان وجود ندارد و مردم به شایعات بسته شدن پمپ بنزین ها توجه نکنند.

شایعه باعث ازدحام در جایگاه‌های سوخت ایلام شد

رواج یک شایعه درباره کمبود بنزین و احتمال تعطیل شدن جایگاه‌های عرضه سوخت موجب ازدحام در برخی جایگاه های سوخت شهر ایلام و برخی دیگر از شهرهای استان شد.

این شایعه از شامگاه دوشنبه موجب ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح شهر ایلام و برخی شهرستان های استان شد.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ایلام کمبود سوخت و تعطیلی جایگاه‌های را تکذیب کرده و گفت: توزیع بنزین و گاز سی ان جی در سطح استان روال عادی خود را دارد.

تولید روزانه هفت هزار و ۲۰۰ لیتر آب ژاول در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: با بهره برداری از طرح تولید آب ژاول ۰.۵ درصد هم اکنون روزانه هفت هزار و ۲۰۰ لیتر از این ماده ضدعفونی در استان تولید می شود.

نورالله تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب ژاول برای گندزدایی، سفید کردن و بو زدایی به کار می‌رود و خاصیت ضدعفونی‌کننده آن به دلیل کلر محلول در آن است.

وی افزود: هم اکنون از این محلول برای ضدعفونی کردن مکان های مختلف در جهت پیشگیری از ویروس کرونا در تمامی شهرستان های استان استفاده می‌شود.

بیمارستان صحرایی ایلام امروز راه اندازی می شود

استاندار ایلام گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش مبتلایان، بیمارستان صحرایی با تمام امکانات و تجهیزات از امروز آغاز بکار می کند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۲ سالن در مجموعه ورزشی غدیر ایلام برای مردان و زنان بمنظور احتیاط بیشتر برای بیماران کرونایی تجهیز می شود.

وی افزود: برای افرادیکه بهبود می یابند و دروه نقاهت را می گذرانند باید مراکزی با عنوان نقاهتگاه راه اندازی می شود تا این افراد پس از بازگشت به خانه در صورت رعایت نکردن توصیه ها این بیماری را به دیگران منتقل نکنند.

بهداشت نانوایی های ایلام رصد می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر ضرورت توجه و رعایت نکات بهداشتی در نانوایی ها برای مقابله با ویروس کرونا شد.

حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست با مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و رییس اتحادیه نانوایی های ایلام اظهار داشت: در این شرایط که ویروس کرونا اکنون همه استانهای کشور را درگیر کرده باید نکات بهداشتی در زمینه عرضه و فروش نان در نانوایی ها جدی تر دنبال شود.

وی بر ضرورت رعایت همه مسایل بهداشتی و داشتن ماسک و دستکش برای افرادی که در نانوایی ها تاکید کرد و افزود: همچنین باید همه وسایل در طول روز چندبار ضدعفونی شوند.

جشنواره ملی تئاتر شرهانی به سال آینده موکول شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: با توجه به لغو برنامه ها و همایش های مختلف در پی شیوع کرونا، برگزاری جشنواره ملی تئاتر شرهانی به سال آینده موکول شد.

عبدالحسین رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اینجشنواره همه ساله نیمه دوم اسفند ماه به میزبانی شهرستان دهلران برگزار می شود که امسال با توجه به شیوع کرونا به سال آینده موکول شد.

وی ادامه داد: ۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر شرهانی ارسال شده است که با شرایط موجود امکان بازبینی آثار وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی ایلام: شهریه اسفند مهدهای کودک باید کامل پرداخت شود

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک به علت شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده در صورت استفاده از حتی یک روز خدمات مهدها در این ماه، والدین باید شهریه پایه را به صورت کامل پرداخت کنند.

زهرا همتی روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بخشنامه ارسالی از دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشو، مطابق با تبصره ۱ ماده قرارداد مرتبط با مهدهای کودک هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب می شود و این مساله بر اساس قرارداد بین مهدها و والدین منعقد شده است.

وی یادآور شد: بر اساس این قانون  اگر در اسـتانی در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده و ارائه خدمت کرده باشد بر اساس همین بند دریافت شـهریه اسـفندماه بلامانع خواهد بود.

بخشش اجاره موقوفات ایلام منوط به موافقت مرکز است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: بخشش اجاره بهای رقبه های وقف در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار منوط به موافقت اوقاف و امور خیریه مرکز است.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک حدود ۲۰۰ ملک با کاربری تجاری، مسکونی و زراعی به عنوان رقبه وقف در این استان وجود دارد که درآمد آنها بر اساس نیت واقفان صرف امور مختلف می شود.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست شماری از کسبه و طرفهای رقبه های وقف ، بخشش هزینه اجاره بهای این اماکن نیاز به اجازه شرعی داشته و در این زمینه با سازمان اوقاف کشور رایزنی شده است و چناچه مدت زمان آن  مشخص شود، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

آغاز مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از ثبت‌نام دور دوم مسکن ملی در این استان خبر داد و گفت: زمان ثبت‌نام در این طرح از ساعت ۱۰ صبح ۱۹ اسفندماه آغاز می‌شود.

علی‌اصغر کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مرحله از نام‌نویسی بر اساس دستورالعملی که وزارت راه و شهرسازی طراحی کرده، مکانیزم ثبت‌نام تغییر یافته و مانند مرحله اول که ثبت‌نام بر اساس ظرفیت بود، نیست.

وی افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه طرح اقدام ملی تولید مسکن TEM.MRUD.IR مراجعه کنند.

مطالبات کارگران کارخانه سیمان ایلام پرداخت می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: همه مطالبات کارگران شاغل در کارخانه سیمان ایلام قبل از پایان سال پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، شکراله شیرخانی اظهار داشت: با دستور استاندار ایلام، پیگیری مشکلات و مسائل واحدهای کارگری در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس با همکاری مدیران کارخانه سیمان ایلام، همه مطالبات کارگران شاغل در این شرکت طی روزهای آینده و قبل از پایان سال پرداخت می شود.

وی افزود: صیانت از نیروی کار و احقاق حقوق اولیه کارگران در تمام واحدهای کارگری اجرا می شود.

۱۰۰ میلیون مترمکعب آب سدهای ایلام رهاسازی می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: با توجه به پیش بینی بارش از سازمان هواشناسی و مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو و محاسبات انجام شده، رهاسازی ۱٠٠ میلیون مترمکعب آب از سدهای ایلام در دستور کار قرار گرفت.

علی پوراحمد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می شود حدود ۳٠ درصد آب مخزن ذخیره سدهای استان شامل سدهای دویرج، ایلام، کنگیر و گلال تخلیه شود که این مقدار متناسب با پیش بینی ها ممکن است کم یا زیاد شود.

وی از مردم استان خواست از نزدیک شدن و یا اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها بخصوص در پایاب سدها خودداری کنند.

صدور ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

مدیرکل استاندارد ایلام‌ گفت: گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران (سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی) به عراق صادر شده است.

مهناز همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

به گفته وی، در این مدت تعداد یک هزار و ۵۱۸ مورد آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.