رضا کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آماده باش شامل اعضای ستاد بحران از جمله فرمانداری‌ها و بخش‌های تابعه و تمامی دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی اعم از شهرداری، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و راهور و فوریت‌های پزشکی و جهادکشاورزی است.

وی افزود:  از دستگاه‌های مرتبط خواسته شده است هشدارهای لازم را به عامه مردم به ویژه رانندگان، کشاورزان، عشایر و دامداران ارایه بدهند و کشاروزان باید ایستگاه‌ها و موتورهای تامین آب را عایق‌بندی کنند و کانال‌های هدایت آب به اراضی را بپوشانند تا از طغیان و سرریز شدن احتمالی این کانال‌ها به اراضی زراعی جلوگیری شود.

کریمیان یادآور شد: عشایر و دامداران نیز باید از اتراق در حاشیه یا حریم رودخانه‌ها و خشکه‌رودها اجتناب کنند و همچنین از تعلیف دام در کنار رودخانه‌ها به علت احتمال طغیان آب و ارتفاعات به دلیل خطر رعد و برق و صاعقه خودداری کنند و رانندگان و مسافران نیز تا حد امکان از سفر غیرضروری بپرهیزند و در صورت مسافرت و رانندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها احتیاط‌های لازم را مد نظر داشته باشند.

وی ضمن توصیه به شهروندان برای اجتناب از سفرهای غیرضروری اضافه کرد: گروه های راهداری، فوریت های پزشکی، هلال احمر و پلیس راه در مناطق مختلف استان از جمله در نقاط حادثه خیر مستقر شده اند تا در صورت نیاز به رانندگان و سرنشینان خودروها کمک کنند.

بر اساس هشدارهای مکرر هواشناسی از امروز تا روز چهارشنبه استان ایلام در نواحی مختلف شاهد بارش های سیلابی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.