یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رسانه‌های استان در مدیریت و اطلاع‌رسانی بحران‌های طبیعی و انسانی همواره نقشی مهم و تاثیرگذار داشته‌اند که نمونه آن پوشش اخبار حوادث و وقایع مختلف و مهم نظیر سیل، زلزله، انتخابات و غیره است که با آگاه‌سازی اعتماد عمیق بین مردم و اصحاب رسانه ایجاد کرده‌اند.

وی تاکید کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا یک دغدغه مهم و قابل توجه است اما رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی این موضوع از انتشار اخبار نگران کننده که ارزش اطلاع‌رسانی و پیشگیرانه نداشته و موجب استرس در خانواده‌ها می‌شود، خودداری کنند.

معاون رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه‌ها همچنین باید در زمینه تحت فشار گذاشتن مسوؤلان برای تعطیلی مراکز مختلف بدون پشتوانه علمی و کارشناسی تنها به پیروی از سایر استان‌ها و اغراق در پوشش اخباری نظیر احتکار و گرانفروشی لوازم پزشکی مورد نیاز که موجب دلسردی و ایجاد حس تنفر میان توده‌های مختلف مردم می‌شود با وسواس و تامل بیشتری عمل کنند.

قیطانی با تاکید بر اینکه رعایت این مسایل به معنی عدم اطلاع‌رسانی جامع، عدم انتقاد از کمی‌ها و کاستی‌ها و اخطارهای ضروری به مردم و مسوؤلان نیست، ادامه داد: اگر در این گونه موارد که نیاز به تلاش همه‌جانبه مردم و به ویژه مسوؤلان است، رسانه‌ها نقش اصلی و انتقادی خود را فراموش کنند بی‌گمان نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

معاون رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه‌های گروهی استان اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی در ادامه رفتار حرفه‌ای خود بویژه مدیریت بحران پیش‌رو (شیوع  ویروس کرونا) با توجه به اهمیت موضوع، فراگیری و در گیر بودن ذهن و روح خانواده‌ها و مسوؤلان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر، باید همراه و همگام با مسوؤلان استانی و به ویژه متخصصان این حوزه (دانشگاه علوم پزشکی) حرکت کنند.

قیطانی اظهار داشت: رسانه‌های استان در مواقع بحرانی همواره منشا اطمینان سلامت جامعه بوده و بازویی توانمند برای اطلاع‌رسانی و همکاری با مسوؤلان استان محسوب می‌شوند و امید است در کنار هم با حفظ آرامش و اطلاع‌رسانی حرفه‌ای و مسوؤلانه در این آزمون بزرگ نیز همچون همیشه سربلند بیرون بیایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.