محبوب رستم‌زاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی با عوامل اجرایی انتخابات، تمهیدات لازم برای رعایت بهداشت افراد رای‌دهنده اندیشیده شده و وسایل استریل و شست و شو نیز تهیه شده است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تهیه دستمال کاغذی و ژل ضدعفونی کننده خبر داد و از مردم خواست: با رعایت مسایل بهداشتی از دست دادن، روبوسی و تماس با وسایل افراد آلوده خودداری کنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رستم‌زاد یادآور شد: بیماری کرونا یک ویروس سرماخوردگی ساده است اما افرادی که به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند نظیر بیماران قلبی، سرطانی، دیابت و بیماران ریوی بیشتر در معرض خطر جدی هستند.

وی در خصوص کمبود ماسک در داروخانه‌های ایلام افزود: از وقتی که خبر ورود کرونا به کشور تایید شد مردم به داروخانه‌ها برای تهیه ماسک هجوم بردند که طبیعی است در این شرایط برخی از داروخانه‌ها با کمبود ماسک مواجه شوند اما خوشبختانه این مساله به جد در دست پیگیری است و مشکلی در زمینه تامین آن نداریم.

وی اضافه کرد: با فراهم شدن تمهیدات لازم داروهای مورد نیاز نظیر سرم به مدت شش ماه ذخیره شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رستم زاد گفت: بیماری کرونا داروی خاصی ندارد و بیشتر مسایل بهداشتی و رعایت نکات پیشگیرانه در عدم ابتلای افراد به آن موثر است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هرچند تاکنونی خبری مبنی بر ابتلای کودکان به بیماری کرونا گزارش نشده است با این وجود مربیان بهداشتی مدارس استان دانش‌آموزان مقاطع مختلف را با این بیماری و راه‌های پیشگیری از آن آگاه کرده‌اند.

رستم‌زاد گفت: همه عوامل و مراکز بهداشتی برای مقابله با این بیماری در استان در آماده‌باش کامل هستند و در صورت وجود موردی از آن با تمهیداتی که اندیشیده شده یک مکان مناسب برای قرنطینه افراد در نظر گرفته می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم با رعایت مسایل بهداشتی و افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

تاکنون هیچ مورد از بیماری کرونا در ایلام مشاهده نشده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی روز جمعه گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایش های انجام شده، ابتلای ۱۳ مورد جدید از نظر ابتلا به ویروس کووید۱۹( کرونای جدید) بر اساس شواهد آزمایشگاهی، تا امروز قطعی شده و دو بیمار جدید از این افراد جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهانپور افزود: با توجه به همزمانی شیوع آنفلوآنزای فصلی و نگرانی های ایجاد شده در بین مردم در مورد ویروس کرونا ظرف روزهای گذشته، هزاران نفر به کلینیک ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که بیش از ۷۳۵ مورد، با علائم شبه آنفلوآنزا تحت نظر قرار گرفته و بستری شدند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: از بین این افراد ابتلای ۱۳ فرد جدید مبتلا به ویروس کرونای جدید ( کووید ۱۹) قطعی شده است. نکته قابل توجه این است که از این ۱۳ مورد، اغلب موارد یا از ساکن شهر قم هستند یا در شرح حال، سابقه سفر به شهر قم ظرف روزها و هفته های اخیر داشته اند. از میان ۱۳ مورد شناسایی شده جدید، ۷ مورد مربوط به شهر قم، ۴ مورد از بیماران بستری در شهر تهران و دو مورد نیز در استان گیلان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.