قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان به نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین ارباب رجوع به مدیران دستگاه ها افراد جویای کار و دارای مشکلات اقتصادی هستند و از هر فرصتی برای بیان مشکل خود استفاده و تلاش می کنند صدای خود را به مسوولان برسانند.

وی افزود: حدود ۱۶ هزارو ۱۰۰ نفر بیکار در استان ایلام وجود دارد که برای جذب در دستگاه های مختلف دولتی تلاش می کنند ولی بخش دولتی ظرفیت پذیرش این تعداد را ندارد، پس باید زمینه اشتغال انها را در سایر بخش ها فراهم کنیم.

استاندار ایلام افزود: ایجاد اشتغال تنها با پرداخت تسهیلات فراهم نمی شود بلکه ورود سرمایه گذار و جذب سرمایه های مردمی به بخش تولید باعث شکل گیری مشاغل جدید می شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: تعریف کردن پروژه های اشتغالزایی و فراهم کردن شرایط برای ورود سرمایه گذاران به استان با کاهش بروکراسی اداری امکان پذیر است، وقتی جوان بیکار برای اجرای یک پروژه اعلام آمادگی می کند،ا باید او را تشویق و زمینه را برای حضور آنان فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود افراد بیکار متعدد در برخی خانواده های ایلامی تاکید کرد: در یک خانوار هفت نفر بیکار وجود داشته باشد، بسیار سخت است ، بیکاری از نظر روانی ، اقتصادی و اجتماعی بسیار تاثیر گذاشته و معضلات اجتماعی دیگری را گریبان آن خانواده می کند.

استاندار ایلام از دستگاه های اداری استان خواست بروکراسی اداری را در جذب سرمایه گذار کاهش دهند، کارمند و مدیری که مانع تراشی می کند در مقابل سرمایه گذاری در بیکاری این جوانان سهم دارند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: علت اینکه جوانان به سمت اشتغال آزاد نمی آیند بروکراسی اداری در بانک ها و ادارات است، اگر دست به دست هم دهیم و برورکراسی اداری را برداریم، بیکاری برطرف می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ۲ اسفند اشاره کرد و گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای ، حضور در برابر آمریکا و در صحنه بودن مردم را اثبات می کند.

وی از دست اندرکاران انتخابات خواست تا با حفظ امانتداری از آرای مردم یک انتخابات سالم و پرشور را برگزار کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: افراد باید به تفکر و برنامه رای دهند، احترام برای بزرگان ایل و طایفه قایل هستیم اما رای افراد باید به برنامه و شایستگی نامزدها باشد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: افراد متعددی در قالب هیات های  اجرایی و نظارت، ناظر صندوق ها و عوامل انتظامی و اطلاعاتی در برگزاری انتخابات دخیل هستند که باید بی طرف باشند و از آرای مردم صیانت کنند.

وی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی به معنای تأیید نظام و رفراندوم در مقابل دشمنان کشور از جمله آمریکایی هاست.

استاندار ایلام در ادامه با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود برودت هوا گفت: حضور مردم نشانه پشتیبانی از نظام و موجب یاس دشمنان می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.