اسفندیار رستم زاد روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: این طرح قرار بود از ابتدای سال تحصیلی جاری در ایلام و هفت استان خراسان جنوبی، کرمان، سیستان، بوشهر، خراسان شمالی، هرمزگان و خوزستان اجرا شود که به دلیل تامین نشدن اعتبار تاکنون علی رغم پیگیری های متعدد عملی نشده بود.

وی افزود: با وجود پیگیری های متعدد در این مدت معلوم شد هنوز در هیچ استانی شیر رایگان به دست دانش آموزان بی بضاعت نرسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: بحث اصلی توزیع شیر توسط آموزش و پرورش نیست بلکه موضوع اصلی عدم اجرای این طرح نبود اعتبار برای تامین شیر بود که به دلیل سیستم معیوب ایاب و ذهاب آموزش و پرورش نیز امکان توزیع نداشت.

رستم زاد یادآور شد: با توجه به تامین منابع مالی از سوی وزارت کشور و پیگیری از سوی اتحادیه شیر تمهیدات لازم برای اجرایی شدن آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: به دلیل تاخیر صورت گرفته آموزش و پرورش این هشت استان مکلف شده اند توزیع شیر را به صورت مستمر سه نوبت در هفته انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام افزود: بر اساس مکاتبات اجرای این طرح در این مدت تنها در روی کاغذ بوده و در عمل هنوز نه شیر و نه اعتبار به آموزش و پرورش نرسیده است.

رستم زاد ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیگیر های انجام شده از شنبه آینده این طرح در سطح مدارس استان اجرا شود.

حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی استان ایلام به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.