ضیاء رضایی روز شنبه در اختتامیه و معرفی برگزیدگان نخستین استارت آپ ویکند این نهاد افزود: این استان به زودی با برگزاری استارتآپ ویکند منطقه ای، میزبان تعدادی از استانهای غرب کشور می شود.

وی با بیان اینکه این نهاد در استان ایلام تاکنون چند رویداد کارآفرینی و استارت آپ با همکاری پارک علم و فناوری، اداره کل فناوری اطلاعات و شرکت هزاره سوم برگزار کرده و تجربه های ارزنده ای در این زمینه به دست آورده است، ادامه داد: این تجربیات موجب شده چند استان غرب کشور از جمله استان های خوزستان و لرستان برای برگزاری استارتآپ با میزبانی این استان اعلام آمادگی کنند که در آینده نزدیک این استان میزبان این برنامه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه تاکنون سه رویداد کارآفرینی برای مددجویان این استان برگزار شده، افزود: حدود ۴۵۰ نفر از مددجویان دانش آموخته با هدف ورود به عرصه کسب و کارهای نوین در این رویداد های کارآفرینی شرکت که ۵۷ ایده کارآفرینی در زمینه کسب و کارهای نوین شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در برگزاری این رویدادهای کارآفرینی به این نتیجه رسیده ایم که استعدادهای بسیار خوبی در بین مددجویان دانش آموخته وجود دارد و هدف این نهاد با برگزاری این رویدادهای کارآفرینی فراهم کردن زمینه ورود این مددجویان به عرصه کار و تولید است.

وی با ذکر اینکه توانمندسازی خانواده های مددجو و ایجاد اشتغال برای آنان همچنان یکی از اصلی ترین اولویت های این نهاد است افزود: در این زمینه برای ورود به کسب و کارهای نوین و دانش بنیان برنامه ریزی و زمینه سازی در دست اقدام است و برگزاری این رویدادهای کارآفرینی نیز در همین ارتباط است.

رضایی در ادامه به برنامه های امسال این نهاد در زمینه اشتغال زایی نیازمندان اشاره کرد و گفت: در این زمینه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و استان ایلام در زمینه میزان تخصیص اعتبار جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

در پایان این برنامه که از چهارشنبه هفته گذشته برگزار شده بود پس از رقابت هفت گروه شرکت کننده، گروههای برگزیده به شرح ذیل معرفی شدند:

مقام نخست: گروه توتا با محوریت هوشمندسازی مبارزه با آفات گلخانه ای

مقام دوم: گروه ریوار با محوریت گردشگری و هوشمندسازی  اجاره  اماکن و تجهیزات جذاب گردشگری

مقام سوم گروه ( T I T ) با محوریت هوشمندسازی ارائه خدمات پزشکی به بیماران

۷۰ هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.