مهناز همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد شامل قند، شکر، عرقیجات، بلوک های پلی استایرن سقفی، موزاییک، گاز تک شعله، چراغ خودرو و فیلتر هوا بوده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی ۲۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شده است.

به گفته مدیرکل استاندارد ایلام، از این تعداد پروانه علامت استاندارد ۱۵ فقره پروانه تعلیق و ۱۳ فقره نیز ابطال شده است.

همتی اضافه کرد: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحدها و رعایت نکردن استانداردهای اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه ها به شمار می رود.

وی از صدور ۲۶ پروانه علامت استاندارد در مدت یاد شده( ابتدای سال تاکنون) خبر داد و افزود: واحدهای تولیدی که پروانه آنها تعلیق شده حداکثر سه ماه فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام و در غیر اینصورت پروانه آنها ابطال می شود.

به گفته مدیرکل استاندارد ایلام، همچنین تعداد ۲۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد از نوع اجباری مربوط به واحدهای تولیدی استان ایلام در سال جاری تمدید شده است.

همتی با بیان اینکه شرایط صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد نسبت به گذشته تسهیل شده اما نظارت و بازرسی ها تشدید یافته است، اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل به همراه نیروهای بخش خصوصی طرف قرارداد به صورت مستمر واحدهای تولیدی و خدماتی را زیرنظر دارند و رعایت استانداردها را پیگیری می کنند.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل در سایر بخش های مختلف در استان گفت: ۲ هزار و ۴۰۶ مورد بازرسی از مراکز عرضه، ۳۴۰ مورد نمونه برداری از مراکز تولید، ۱۶۳ مورد بازرسی فنی آسانسور و ۲۸۷ مورد آزمون نموه تولید از دیگر اقدام های این اداره کل در سال جاری بوده است.

۱۲۶ واحد تولیدی فعال استان زیر پوشش اداره کل استاندارد ایلام قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.