رضا زارعی روز شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات کوهنوردی استان ایلام اظهار داشت: تنها ۶ استان در کوهنوردی و صخره نوردی کشور شاخص هستند که به دلیل دسترسی آنها به سالن اختصاصی بوده است.

وی افزود: استان ایلام در رشته کوهنوردی ظرفیت مناسبی دارد اما در جایگاه مناسب خود قرار نگرفته و باید تلاش کرد با استفاده از پتانسیل موجود به مقام شایسته ای برسد.

رییس فدراسیون کوهنوردی یادآور شد: طی سال های گذشته ایلام نیز همچون بسیاری از استان های دیگر حضور خود را با چالش فراوانی حفظ کرده اما پس از انتخاب رییس هیات باید این مشکلات رفع و هیچ عذری برای عدم توسعه و فعالیت مجدد پذیرفتنی نیست.

زارعی به صعود ایلام اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات در این رشته، استان ایلام سال ۹۳ رتبه سوم صعود ورزشی را از آن خود کرد و در رتبه بندی آموزشی نیز رتبه نخست کشور را کسب کرده که نشان دهنده ورزشی بودن آن است.

وی تاکید کرد: باوجود ظرفیت های بالقوه در رشته کوهنوردی، زیرساخت ها در این رشته ورزشی در استان ها وجود ندارد که فدراسیون در این زمینه هیات کوهنوردی ایلام را حمایت می کند.

رییس فدراسیون کوهنوردی اضافه کرد: باید کوه های مرتفع استان شناسانده و ۶ ماه نخست سال که امکان صعود وجود دارد، از این ظرفیت استفاده کرد.

زارعی برگزاری جشنواره و مسابقات را در این ایلام ضروری دانست و گفت: برگزاری جشنواره در این منطقه می تواند سبب تجهیز دیواره برای صخره نوردی و در کنار آن شناسایی افراد باستعداد کرد، شرط پویایی رشته کوهنوردی تداوم آموزش است و هیات های کوهنوردی استانی باید به آموزش توجه بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه برای توسعه کوهنوری ضروری است، استعدادیابی صورت گیرد، گفت: فعالیت هیات کوهنوردی باید به طور عمده در عرصه آموزش، قهرمانی، استعدادیابی و سازندگی باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: هیات کوهنوردی استان چندی است که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و انسجام خاصی نداشت اما اکنون با انتخاب رییس جدید این فرصت ایجاد شده که به وحدت برسد.

مظفر علی شائی افزود: با حضور رییس جدید می توانیم توانمندی ها و ظرفیت های استان ایلام را که در بسیاری از نقاط کشور وجود ندارد به کشور معرفی و بشناسانیم.

وی با بیان اینکه باید کشور را متوجه این ظرفیت خدادادی در ایلام کنیم، گفت: از امروز باید از رقابت ها به رفاقت برسیم و با ایجاد هم افزایی برنامه هایی برای فعال شدن و توسعه این رشته اجرا کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اضافه کرد: یکی از وظایف عمومی در حوزه کوهنوردی تشکیل پویش های کوهپیمایی است و باید کوهستان به مخاطبان استان معرفی شود، هیات باید یک تقویم هفتگی و مناسبتی داشته باشد و در رویدادهای همگانی صاحب تقویم شویم.

علی شائی ضمن تاکید بر میزبانی مسابقات منطقه ای، گفت: این هیات فرصت دارد تا پایان سال برای سازماندهی و استعدادیابی اقدام کند و تمام اعزام ها باید با برنامه ریزی قبلی انجام شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تدوین برنامه ها این هیات از عدم مدیریت خارج شود و ایلام را به سمت کوهنوردی، کوهپیمایی و صخره نوردی پیش ببرد.

مجمع انتخابات هیات کوهنوردی ایلام با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی، رئیس کمیته امور استان ها، مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام تشکیل شد و جلال پاشاپوریان با اخذ هشت رای از ۱۴ رای برای چهار سال رئیس هیات کوهنوردی استان ایلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.