مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قدرت بارشی این سامانه متوسط تا ضعیف است و هوای استان پس از پایان بارش های پراکنده و ضعیف روز یکشنبه تا اواخر هفته جاری پایدار خواهد بود.

وی افزود: هرچند بارش های این سامانه قدرت ریزشی چندانی ندارد اما آبگرفتگی نقطه ای معابر عمومی، اختلال در تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه ها به علت مه گرفتگی و لغزندگی جاده ها دور از انتظار نیست.

میهن پرست یادآور شد: این سیستم بیشتر با بارش باران در نقاط مختلف استان همراه است که البته در مناطق کوهستانی و مرتفع این ریزش ها به صورت بارش برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی نقشه های جغرافیایی احتمال ورود یک سامانه جدید بارشی در اواخر هفته جاری به استان ایلام وجود دارد که اطلاعات تکمیلی آن در روزهای آتی اعلام می شود.

طبق پیش بینی های هواشناسی استان ایلام در فصل پاییز و اولین ماه از فصل زمستان برخلاف سال گذشته از تناسب بارشی چندانی برخوردار نبود و کاهش بارندگی ها در این مدت نیز گویای تحقق همین پیش بینی ها بود است.

استان ایلام در سال زراعی گذشته شاهد بارش‌های موثر و بی‌سابقه‌ای بود که رتبه دوم دریافت نزولات جوی بعد از لرستان را از آن خود کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.