مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های راهسازی جاده ایلام - مهران به خبرنگار ایرنا گفت: طول این پروژه ملی از میدان ارغوان تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است که ۸۲ کیلومتر آن به صورت چهار خطه اجرا شده و ۲۰ کیلومتر باقیمانده در قالب سه قطعه در دست اقدام  است.

علی‌اصغر کاظمی افزود: در این مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح ارغوان با ادامه دیوار کشی و احداث زیرگذر در حال تکمیل شدن است، در قطعه اول حد فاصل روستای مهدی‌آباد تا تقاطع ماربره چهار کیلومتر به صورت بزرگراه تکمیل و زیر بار ترافیک قرار دارد و هفت کیلومتر دیگر این قطعه نیز در دست احداث است.

یادآور شد: در این قطعه دو رشته تونل به طول ۷۴۰ و ۸۵۰ متر وجود دارد که حفاری تونل ۷۵۰ متری به پایان رسیده و پیمانکار در حال آماده سازی لاینینگ (پوشش بتونی) این تونل بوده و حفاری تونل  ۸۵۰ متری نیز با انجام ۵۶۰ متر در حال اجراست.

کاظمی با تشریح وضعیت قطعه دوم جاده ایلام - مهران گفت: این قطعه به طول ۱۹ کیلومتر حد فاصل ماربره تا تقاطع صالح‌آباد است که در مجموع ۱۵ کیلومتر آن تکمیل و زیر بار ترافیک قرار دارد و چهار کیلومتر باقیمانده نیز در دست اجراست.

وی اضافه کرد: در ادامه مسیر ساماندهی تقاطع صالح آباد به طول ۲.۵ کیلومتر به صورت همسطح انجام گرفته و تقاطع غیر همسطح آن با پیشرفت ۲۰ درصد در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص قطعه سوم نیز گفت: ۲۵ کیلومتر از مسیر صالح‌آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به صورت چهار خطه انجام شده و هم اکنون تکمیل پل‌های بزرگ در منطقه کنجانچم در حال اجرا بوده و  اصلاح مسیر رفت نیز در این منطقه (کنجانچم ) انجام و برای تکمیل مسیر برگشت در حال برآورد و بررسی اجرای عملیات تکمیلی هستیم.

مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۵ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت‌های گوناگون دینی به مکان‌های مقدس کشورهای عراق و ایران است.

روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به ۶ هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به دو کشور سفر می‌کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال زوار ایرانی عتبات عالیات عراق است.

در ایام اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر از مرز مهران تردد کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.