نورالله تیموری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای تعهد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌شود با تکمیل این مجتمع‌ها، علاوه بر بهره‌مندی بیشتر روستاییان از آب شرب، تعداد زیادی از روستاها را نیز از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

وی با بیان اینکه هم اینک آبرسانی به ۲۸ روستا به صورت سیار انجام می‌شود، افزود: برنامه این شرکت برای ۲ سال آینده اتمام آبرسانی سیار در تمامی روستاهای تحت پوشش است.

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام با اشاره به افزایش توزیع اعتبارها طی سال‌های گذشته یادآور شد: اعتبارهای آبرسانی در سال ۹۲، ۵۰ میلیارد ریال بود که از سال ۹۳ تا ‌پایان ۹۷ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گفته تیموری اعتبار مصوب شرکت آبفار استان ایلام در سال ۹۸ نیز ۶۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل ملاحضه‌ای داشته است.

وی با اشاره به عملکرد شاخص بهره‌مندی آب از سال ۹۲ تا کنون اضافه کرد: شاخص بهره‌مندی آب در این مدت از ۶۶ درصد به نزدیک ۸۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام از اجرای عملیات آبرسانی پایدار به ۳۰ روستای این استان خبر داد و گفت: آبرسانی به این تعداد روستا امسال و سال آینده عملیاتی می‌شود.

هم اینک ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۴۹۸ روستای استان ایلام تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام ۴۵ هزار و ۵۴۴ مشترک است که از این شمار، ۸۸۵ مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و ۵۸۷ مشترک تجاری و صنعتی و ۴۳ هزار و ۹۹ نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام ۱۶۶ منبع است که ۱۰۵ مورد آن را چشمه ها و ۶۱ مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.

استان ایلام با ۲۰ هزار کیلومتر مربع گستره، حدود ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان ، ۲۵ شهر و ۶۰۰ روستا ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.