مردم استان ایلام طی دیشب و امروز با حضور در محافل عزاداری و سوگواری آیین های ۲۸ صفر ارادت و محبت خود را بار دیگر به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیتش ابراز کردند.

مناطق مختلف استان ایلام که به مناسبت ۲۸ صفر سالروز رحلت آخرین فرستاده خدا، حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از روز گذشته سیاه پوش و غرق ماتم شده بود امروز نیز شاهد عزاداری سوگواران در قالب آیین های مختلف سوگ است. 

این محافل در اماکن مختلف مذهبی اعم از مساجد، حسینیه ها و زیارتگاه ها از شب گذشته برگزار و امروز نیز ادامه دارد.

اقشار مختلف مردم این استان به خصوص بانوان بعد از ظهر امروز با برگزاری و حضور در مراسم روضه خوانی در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عزاداری و سوگواری می کنند. 

آیین ویژه عزاداری ۲۸ صفر در مرکز استان صبح امروز در قالب دستجات سینه زنی و زنجیر زنی از محل سپاه ناحیه ایلام به سمت مسجد جامع برگزار شد.

عزاداران پس از زنجیر زنی در محل مسجد جامع شهر ایلام تجمع و به سوگواری در غم رحلت جانگذار نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) پرداختند.

آیین های ۲۸ صفر با حضور اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد در شهرستان های دره شهر، دهلران، آبدانان، ملکشاهی، ایوان، مهران، سیروان و چرداول نیز با حضور گسترده دوستداران پیامبر اسلام و خاندانش در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.