به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این آیین گفت: به منظور استفاده جوانان غیور و مردم هنردوست شهرستان آبدانان سینما سراب این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

عمران خودآموز افزود: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان از آثار سینمایی بدون تاخیر و همزمان با تهران و دیگر کلان‌ شهرهای کشور استفاده کنند.


وی با اشاره به پیشینه فرهنگی‌ و هنری شهرستان آبدانان و نقش سالن های نمایشی و سینمایی در هدایت و اقناء افکار عمومی تاکید کرد: برای طراحی، تجهیز و راه اندازی سینما سراب آبدانان هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت امور فرهنگی و سینمایی وزارت ارشاد و مشارکت‌ بخش خصوصی هزینه شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ایلام اضافه کرد: سینما سراب آبدانان با استفاده از آخرین دستاوردهای روز و سامانه های هوشمند طراحی و راه اندازی شده و همه روزه بصورت دیجیتال جدیدترین فیلم های داخلی و خارجی را تهیه و پخش می کند.

به گفته خودآموز تاکنون طرح سینماهای کوچک و زودبازده در شهرستان های آبدانان و ایوان راه اندازی شده و تا پایان سالجاری سینمای دیجیتال در چهار شهرستان دیگر استان ایلام راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است سینما هنر آبدانان‌ بخاطر اختلافات حقوقی با مالک و شرکاء بیش از ۱۸ سال است تغییر کاربری داده و هیچگونه فیلمی‌ در آن نمایش داده نشده است.

۷۱۷۴/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.