به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: بر این اساس و با توجه به وضعیت راه‌های استان ایلام، مقرر شد خودروهای عازم کشور عراق که برگه تردد دریافت کرده‌اند از سایر مرزهای مجاز تردد کنند و به هیچ عنوان به مرز مهران مراجعه نکنند.

وی یادآور شد: ترافیک در برخی مقاطع زمانی به صورت نیمه سنگین بوده و به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش تردد خودروهای سنگین را ندارد بنابراین محدودیت‌های ترافیکی از روزهای آینده برای تمامی خودروهای سنگین اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: با توجه به شرایط راه‌های مواصلاتی استان در ایام اربعین و عملیات تعریض و بهسازی مسیرها رانندگان با احتیاط و با رعایت قوانین رانندگی حرکت کنند.

همتی زاده افزود: به همه رانندگان و زائران توصیه می‌شود به هیچ عنوان در زمان خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکرده و با توجه به وضعیت جاده‌های استان و آمار بالای تردد جاده‌ای با صبر و حوصله و استراحت کافی تردد کنند.

به گزارش ایرنا، در حالی که در شرایط معمول روزانه ۶ هزار زائر ایرانی و عراقی از گذرگاه مرزی مهران تردد می کنند، تنها در یک شبانه روز ۵۷ هزار نفر از مرز تردد کردند.

بسته شدن ۲ مرز خسروی کرمانشاه و چذابه خوزستان از چهار مرز رسمی تردد زائران اربعین باعث شد مرز مهران به طور غیر منتظره‌ای با حجم بالایی از تردد زوار مواجه شود.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان اولویت نخست و گذرگاه اصلی زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی تبدیل شده است.

۳۰۳۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.