به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست با پیمانکاران پروژه های اربعین اظهار داشت: تراکم جمعیت زوار در روزهای منتهی به اربعین افزایش می یابد و در راستای تسهیل در امر تردد فعالیت های عمرانی در این مسیر و شهرستان مهران تعطیل می شود.

وی بر پرداخت مطالبات پیمانکاران تأکید کرد و گفت: با توجه به مسائل و مشکلات مالی کشور و از طرفی ضرورت اجرای پروژه های اربعین تمام تلاش خود را برای پرداخت مطالبات بکار بسته ایم.

استاندار ایلام ادامه داد: طبق توافق به عمل آمده اعتباراتی که تعهد شده است از طریق اوراق و اسناد خزانه به پیمانکاران پرداخت می شود و البته ابلاغ این اعتبارات باید دوره زمانی خود را طی کند.

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به حذف ویزا و همچنین تجربه تردد زوار در سالهای اخیر بی گمان بسیاری از این افراد مسیر خود برای عزیمت به عتبات عالیات را مرز مهران انتخاب می کنند بنابراین باید برای تردد بیش از ۴ میلیون زائر از استان آمادگی داشته و برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان این که استان ایلام و مرز مهران اصلی ترین مرز برای تردد زوار اربعین در کشور است، افزود: امسال در پیک تردد در مسیر رفت بایست برای ۲۵۰ هزار و در مسیر برگشت برای بیش از ۳۵۰ هزار زائر در یک روز آمادگی داشته باشیم.

رئیس ستاد اربعین استان در خصوص پروژه های مهران و مرز نیز گفت: باید پروژه های تعهد شده برای اربعین امسال از جمله کنارگذر غربی، زیرگذر جاده پایانه مرزی و مسیرهای دسترسی به پایانه برکت و ... تا دهم مهر ماه تکمیل شوند.

وی افزود: از روز دهم مهر به لحاظ تراکم جمعیت و تردد زوار از مرز مهران تمام فعالی تهای عمرانی در مهران پایان می یابد و کارگاه ها تعطیل می شوند.

در ادامه این نشست پیمانکاران پروزه های راه سازی اربعین به  بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.