به گزارش ایرنا، علی اصغر کاظمی روز سه شنبه در بازدید از تونل کبیرکوه اظهار داشت: طول تونل اصلی کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در استان ایلام ۴۷۵۰ متر است که از سمت آبدانان ۳۲۵۰ متر و از سمت دره شهر نیز بیش از ۱۴۵۰ متر تونل اصلی حفاری شده و کمتر از ۵۰ متر حفاری باقی مانده است که در روزهای آینده عبور از دل کبیرکوه محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به تونل اصلی از سمت دره شهر ۸ رشته تونل کوچک در مجموع به طول ۱۵۰۰ متر نیز حفاری شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان حفاری این تونل در سطح کشور را کم نظیر توصیف کرد و افزود: هدف از اجرای این تونل حذف گردنه صعب العبور کبیر کوه است و نقش این تونل در آینده نه تنها ارتباط شهرستان دره شهر و آبدانان بلکه احداث یک راه جدید ارتباطی بین استان‌های ایلام-لرستان- کرمانشاه و خوزستان و همچنین دسترسی آسان استان‌های مرکزی به مرز بین المللی چیلات خواهد بود.

کاظمی یاداور شد: پس از حفاری این تونل بزرگ وارد فاز عملیاتی کف کنی، لاینینگ (طاق بتنی)، روشنایی و تهویه خواهیم شد.

تونل کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول چهار هزار و ۷۰۰ متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول ۷۰۰ متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل ۱۲۵ متری انحراف آب در سمت آبدانان و ۱۴ کیلومتر راه های طرفین است.

مجموع اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بوده و برای تکمیل آن ( تهویه، روشنایی، جاده و تقاطع های طرفین ) بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.