به گزارش ایرنا، حجه الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار با مدیران و کارکنان شرکت شهرک های صنعتی ایلام بمناسبت روز صنایع کوچک اظهار داشت: با توجه به مزیت و ظرفیت های منطقه ای استان باید توسعه صنعتی از طریق کارآفرینی، پویایی صنعت، افزایش تولید ملی، رونق تولید، توسعه صادرات منجر به ایجاد فرصت های شغلی شود.

وی افزود: رفع مشکلات و ناهماهنگی ها در ساختار اقتصادی و بهبود شیوه‌های مدیریتی در اداره کشور از الزامات عملکردی برای مقابله با تحریم ها و رونق تولید است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: توسعه صنایع کوچک و متوسط بعنوان صنایع زودبازده در شرایط فعلی کشور امری ضروری است و رونق آن با همت و همکاری دستگاه های خدمات رسان و تمامی تاثیر گذاران این حوزه تحقق می یابد.

حجه الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: با توجه به تحریم هایی که علیه کشورمان اعمال شده مردم از نظر اقتصادی در شرایط نامطلوبی هستند و رکود واحدهای صنعتی نیز به بیکار شدن کارگران بسیاری می انجامد.

وی افزود: در این راستا می توان برخی واحدهای غیرفعال را با هم تلفیق و با پرداخت تسهیلات مجدد به بازگشت آنها به چرخه تولید و ایجاد اشتغال کمک کرد.

امام جمعه ایلام به برخی سرمایه گذاری ها به اسم ایلام اشاره کرد و گفت: برخی سرمایه گذاران غیربومی برای بهره مندی از تسهیلات کم بهره و استفاده از مزایا به اسم ایلام اقدام به ایجاد واحدهایی نموده که در استان ما وجود ندارند بلکه برای فرار مالیاتی و در استان دیگری واحد خود را ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد: چنین واحدهایی باید شناسایی شوند و این تسهیلات در اختیار افرادی قرار گیرد که برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان سرمایه گذاری می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: با وجود شرایط اقتصادی اما کشور حرکت رو به رشدی را دنبال و جایگاه خود را در دنیا به اثبات رسانده و با تهدید دشمنان دست از تلاش بر نمی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: 90 درصد صنایع ایلام را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.

اقبال اسماعیلی افزود: ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱ شهرک تاکنون به بهره برداری رسیده و در مجموع ۵۵۰ پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده است.

وی یادآور شد: 60 درصد واحدهای صنعتی در استان فعال هستند و شهرک تخصصی صنفی ایلام نیز هفته دولت به بهره برداری می رسد.

اسماعیلی با بیان اینکه مشکل اصلی واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی است، تصریح کرد: واحدهای تولیدی مشکل دار پس از معرفی و حضور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنین اقتصاد مقاومتی مشکلات آنها بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با حمایت بانک ها در راستای رفع موانع تولید و کمک به صنعتگران گام برداریم.

۲۱ مرداد، روز ملی صنایع کوچک و متوسط است.

7180/6119

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.