به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر نعمتی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات نواحی صنعتی و شهرک های صنفی گلخانه ای استان اظهار داشت: توسعه نواحی صنعتی دسترسی به خدمات را آسان و نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد.

وی ادامه داد: با توجه به مزیت برخورداری استان از صادرات مرز مهران توسعه شهرک های گلخانه ای در افزایش صادرات صیفی جات و تولید انواع محصولات گلخانه ای نقش موثری دارد.

معاون استاندار ایلام افزود: علاوه بر ارزآوری می توان از توسعه این گلخانه ها به عنوان منبع درآمدی برای کشاورزان در استان بهره برد.

نعمتی از دستگاه های خدمات رسان خواست پاسخ استعلامات مجریان طرح ها را به سرعت داده و در مکان سنجی ها به منظور تامین آب و برق و گاز مشاوره دقیق ارایه دهند.

وی خواستار همکاری دستگاه های خدمات رسان در اجرای طرح ها شد و گفت: طولانی شدن روند اجرا پروژه ها را مشمول گذشت زمان می کند.

وی به حضور گروه عراقی در استان اشاره کرد و گفت: از حضور سرمایه گذاران در استان استقبال می کنیم و به خاطر همجواری با کشور عراق می توانیم با توسعه واحدهای گلخانه ای سهم عمده ای در توسعه صادرات این محصولات به کشورهای همسایه به خود اختصاص دهیم.

معاون اقتصادی استاندار ایلام همچنین به بررسی مکانی مناسب برای راه اندازی ناحیه صنعتی در شهرستان آبدانان اشاره کرد و گفت: باید هرچه سریعتر مکان مناسبی که از نظر تامین آب نیز مشکل نداشته باشد برای اجرای طرح گلخانه تعیین شود زیرا سرمایه گذار برای اجرای طرح در این شهرستان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مشکل شهرک های صنفی گلخانه ای بدره، ایلام، صالح آباد و آبدانان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.