عبدالحسین رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به این جشنواره و پس از انجام بررسی در این دوره یک هزار و ۳۱۱ هنرمند از ۳۱ استان کشور متقاضی شرکت در این جشنواره شدند.

وی ادامه داد: در مجموع پنج هزار و ۸۰۱ اثر در رشته های مختلف هنرهای تجسمی از این هنرمندان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که رشد ۴۹ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است.

معاون ارشاد اسلامی ایلام گفت: این جشنواره به منظور گسترش و پیشبرد سطح هنری هنرمندان جوان و ارتقا توان تخصصی آنها و با هدف شناسایی و معرفی جوانان هنرمند کشور با حضور استادان برجسته دانشگاه و هنرمندان برگزیده تجسمی از ۳۰ مرداد تا سوم شهریورماه در این استان برگزار می شود.

رحمتی با ذکر اینکه پس از بررسی آثار در نهایت ۱۰۰ هنرمند جوان کشور و ۵۰ چهره برتر فرهنگی کشور در حوزه تجسمی در این جشنواره حضور دارند، ادامه داد: برای اجرای این برنامه جوانان هنرمند برتر استان ها انتخاب و با حضور در این جشنواره به خلق و تولید آثار هنری در کارگاه های آموزشی زیر نظر اساتید شرکت کننده پرداخته و در نهایت اثر آنها انتخاب می شود.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره برترین هنرمندان جوان پس از انتخاب اولیه، در کارگاه های آموزشی جشنواره زیرنظر استادان طراز اول هنرهای تجسمی حضور خواهند یافت.

رحمتی با بیان اینکه فلسفه وجودی جشنواره ملی هنرهای تجسمی پیداکردن استعدادهای جوان است، اظهار کرد: در این جشنواره اساتید باسابقه دانشگاه و هنرمندان سرشناس حوزه هنرهای تجسمی شرکت دارند.

وی رشته‌های این جشنواره را ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری نقاشی ایرانی و تذهیب عنوان کرد.

وی عنوان جشنواره بیست و ششم هنرهای تجسمی کشور به میزبانی استان ایلام را نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل عنوان کرد.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.