به گزارش ایرنا، به نقل از سایت شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام، سمیره سیالی اظهار داشت: درگذشته در خارج از محدوده خدمات شهری شهرستان ایلام در مناطقی چون عناوین هانیوان و میلاد ساخت و سازهایی بدون اخذ مجوزهای قانونی انجام شد که به دلیل موانع قانونی، واگذاری انشعاب برق به ساکنین مناطق مذکور امکانپذیر نبود.

وی افزود: تاکنون این ساکنان به صورت غیر قانونی و غیر استاندارد( قلاب از شبکه ) از شبکه از انرژی برق استفاده کرده­ اند که علاوه بر اینکه این امر باعث هدر رفت انرژی و آسیب به تاسیسات شبکه برق شده است، با توجه به غیر استاندارد و غیر ایمن بودن قلاب های گرفته شده خطرات جانی نیز برای ساکنین و عابرین ایجاد کرده است.

معاون شرکت توزیع برق ایلام ادامه داد: بارها از طریق مراجع قضایی اقدام به جمع آوری این انشعابات غیر مجاز نموده ایم که این انشعابات دوباره توسط ساکنین این مناطق وصل شد.

سیالی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از برق، آب،گاز، تلفن و ...مصوب و ابلاغ گردید، یادآور شد: قانونگذار مجوز مشروط واگذاری انشعاب برق غیر دائم به متقاضیان ساکن در این مناطق را صادر نموده که متعاقب آن این شرکت شرایط تامین برق را برای آنان فراهم کرده است.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق ایلام تاکید کرد: پس از ابلاغ قانون و تامین زیر ساخت مورد نیاز اطلاع رسانی لازم به مردم منطقه در خصوص ابلاغ قانون به روش های متعددی از جمله مراجعه حضوری و توزیع بروشور خانه به خانه ، نصب بنر ، فراخون در فضای مجازی و رسانه ها انجام شده است.

سیالی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم منطقه، شرکت توزیع نیروی برق استان نیز مساعدت لازم را از جمله اخذ هزینه در چند قسط با مراجعین انجام داده است که در این فرصت از ساکنان این مناطق درخواست می شود برای خریداری انشعاب قانونی در فرصت زمانی محدود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در سطح استان با پدیده شوم سرقت انرژی از سوی تعداد کمی از مردم مواجه هستیم که به صورت بی رویه  از  برق استفاده می کنند و این اقدام ناپسند  موجب  خسارت به سایر مشترکین می شود.

معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق استان ایلام اضافه کرد: این شرکت به صورت دائم و با استفاده از تمام توان درصدد شناسایی استفاده کنندگان از برق غیر مجاز می باشد و به محض شناسایی، متخلفان را جهت اعمال قانون به دستگاه قضایی معرفی می نماید.

مشترکان خانگی ۸۳ درصد مجموع ۲۲۴ هزار مشترک برق استان ایلام را تشکیل می‌دهند.

۳۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.