به گزارش ایرنا، گران بودن بهای بلیط سفرهای هوایی در استان ایلام به مقصدهای ایلام به تهران و مشهد به ویژه مسیر مشهد در ماه های اخیر به یکی از دغدغه ها و چالش های مسافران ایرلاین های فرودگاه شهدای ایلام تبدیل شده است.

به گونه ای که برخی مسافران برای سفر رفت و برگشت به مشهد مقدس مبلغ ۲۵ میلیون ریال و برای تهران نیز تا ۱۰ میلیون ریال نیز گزارش تهیه بلیط داشته اند که این نرخ های عرضه بلیط چندان متعارف نیست.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن شرکت های هواپیمایی ایران به نشانی http://aira.ir مجری قیمت گذاری بلیط های هواپیمایی است و یکی از مهمترین پارامترها برای نرخ گذاری بلیط های هواپیمایی میزان کارکرد فرودگاه ها است.

جواد یگانه افزود: به واسطه استفاده همیشگی عامه مردم و مسافران عراقی از سفرهای هوایی، فرودگاه شهدای ایلام به یکی از شلوغ و پرترددترین فرودگاه های کشور تبدیل شده و همین امر موجب شده که نرخ بلیط های هواپیمایی به نسبت تردد و مسافرت های هوایی زیاد شود.

وی یادآور شد: طبق مصوبه این انجمن کمترین نرخ بلیط در مسیر ایلام - تهران به ازای هر نفر نزدیک به ۱۸۷ هزار تومان و بیشترین نرخ بلیط هم حدود ۵۰۸ هزار تومان نرخ بندی شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تاکید کرد: همچنین برای مسیر ایلام - مشهد نیز به ازای هر یک نفر کمترین بهای بلیط ۳۵۶ هزار تومان و بیشترین نرخ نیز یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان مصوب شده است.

یگانه اضافه کرد: در حال حاضر تنها ایرلاین فعال در مسیر ایلام - مشهد شرکت هواپیمایی آسمان است که به صورت انحصاری و بدون رقیب در این مسیر به حمل مسافر می پردازد که رایزنی ها با دیگر ایرلاین ها از جمله ماهان و ایران ایر برای فعالیت در مسیر ایلام - مشهد صورت گرفته تا فضای این مسیر از انحصاری به رقابتی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: فعالیت در خطوط هوایی ایلام به مقصدهای مختلف به ویژه مشهد مقدس به سود شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها است چرا که به واسطه حضور حجم زیادی از مسافران عراقی این شرکت ها به سطح مناسبی از درآمد می رسند و نیز بازار نرخ بلیط ها نیز تعدیل می یابد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام همچنین یکی دیگر از دلایل گران بودن نرخ بلیط ها را میزان سفرهای فصلی مسافران با هواپیما عنوان کرد و توضیح داد: به طور تجربی میزان مسافرت در نیمه نخست سال بیشتر از نیمه دوم سال است و در ۶ ماه اول تقاضای مسافرت و تهیه بلیط بیشتر از میزان عرضه آن بوده و تقاضای زیاد و عرضه از عوامل گران شدن نرخ بلیط های هواپیمایی می شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر روزهای یکشنبه، چهارشنبه و جمعه مسافران امکان تردد هوایی در مسیر ایلام - مشهد را دارند و در تمام طول هفته پرواز مسیر ایلام - تهران نیز انجام می گیرد.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.