مراد یگانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی کوه خرمه در بخش شباب از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه شروع شد که به سرعت ستاد بحران شهرستان چرداول تشکیل و در حالت آماده باش قرار گرفته و با همکاری و مشارکت نهادهای دولتی نیروهای مردمی و بسیج برای خاموش کردن آتش به محل اعزام شدند.

وی افزود: این آتش سوزی در مناطق صعب العبور و پرتگاه های بلند به وقوع پیوسته بود و کار مهار آتش را سخت کرده بود و علیرغم این مشکل سه گروه منابع طبیعی در محلات زنجیره، شباب و تنگ قیر مستقر تا از سرایت و گسترش آن در سایر مناطق جلوگیری شود.

فرماندار چرداول تاکید کرد: با مشارکت نهادهای دولتی و مردم آتش سوزی کوه خرمه ساعت ۱۷ مهار و نیروهای منابع طبیعی در محل برای مهار و انجام عملیات آتش بر مستقر شدند.

یگانه یادآور شد: با حضور نیروهای منابع طبیعی و مردمی کار مهار و پاکسازی صورت گرفته و نیروها در مناطق سنگلاخی و شیب ۹۵ درجه و خطرناک اقدام به پاکسازی و حتی آتش بر کرده و هم اکنون نیز در محل حضور دارند.

رئیس ستاد بحران چرداول اضافه کرد: در این آتش سوزی ۱۲ هکتار از از مراتع و اراضی جنگلی دچار خسارت شده که ۱۰ هکتار این میزان مراتع و پوشش مرتعی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲ هکتار از اراضی جنگلی نیز خسارت دیده گفت: به دلیل سنگلاخی بودن منطقه و پوشش گیاهی و مرتعی خوشبختانه خسارات جدی به درختان و جنگل وارد نشده است.

وی همچنین از آحاد مردم و دوستداران طبیعت برای مهار این حادثه که اگر کنترل نمی شد خسارات فراوانی به جنگل ها و منابع طبیعی شهرستان چرداول و شهرستان های همجوار وارد می کرد تقدیر کرد.

۷۱۷۶/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.