نشست احزاب و فعالان سیاسی اجتماعی و اقتصادی با معاونان استاندار ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام،«محمد نوذری» معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این نشست با بیان اینکه تکثر سیاسی لازمه‌ی پویایی فضای سیاسی و توسعه سیاسی زیرساخت توسعه اجتماعی و اقتصادی است، اظهار کرد:احزاب بازیگران جامعه ی مدنی هستند .

وی با تاکید بر اینکه ایلام جزء ۱۵ استان صاحب «خانه احزاب» در کشور است، گفت: در حوزهی مسائل اجتماعی دو هیئت اندیشه ورز تشکیل داده‌ایم، همه ی اساتید رشته جامعه ‌شناسی و روان‌شناسی پای کار آمده اند و در این خصوص تصمیم‌سازی می‌شود و در بحث هیئت اندیشه ورزان توسعه سیاسی اکثر اساتید حوزه ی علوم سیاسی را در این جلسات دعوت کرده ایم .

معاون استاندار گفت: امسال سه موضوع بسیار مهم اربعین، کنگره بزرگ ۳۰۰۰ شهید استان و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم و مسئولان با عملکرد خوب خود زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم آورند .

«حیدر نعمتی» معاون امور اقتصادی نیز در این نشست با بیان اینکه در هر شهرستانی نشست هایی با فعالان عرصه اقتصادی برگزار خواهیم کرد، گفت: ظرفیت مرز مهران نزدیک ترین، امن ترین مرز کشور است و از طرفی باتوجه به اشتراکات قومی و قبیله با استان های هم جوار در کشور عراق دارد به عنوان اولویت اصلی توسعه در استان قلمداد می‌شود .


وی ادامه داد:در سه ماهه ی اول سال 33 درصد رشد صادرات داشته ایم و زیرساخت های مرزی از طرف ایران به مراتب آماده تر از طرف عراقی است و سال گذشته ۷ نشست با طرف عراقی برای رفع مشکلات بازارچه های مرزی داشته ایم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: خروجی نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان بازگشت ۳۶ واحد به چرخه تولید استان، افزایش ظرفیت و برگشت به چرخه ی تولید ۱۷۳ واحد با ۲۰۴۶ نفر اشتغالزایی بود .

نعمتی گفت: در بحث حوادث طبیعی از ظرفیت ها و امهال تسهیلات استفاده شده و   واحدهای تولیدی که با سیستم بانکی مشکل دارند درصورت ارائه گزارش برای رفع موانع اقدام کنیم .

وی گفت:اعطای تسهیلات اشتغال روستایی شرایط استثنایی برای استان ایجاد کرد و در ابن زمینه جزء 5 استان برتر کشور هستیم.

«معروف بسطامی» معاون توسعه منابع انسانی استانداری نیز در این نشست، گفت: برقراری ماده 112 قانون خدمات کشوری برای دیگر مناطق استان که تحت پوشش این امتیاز قرار نگرفته اند در دستور کار استاندار است چون تمام نقاط استان مناطق جنگی است و تلاش مسئولان استان در راستای استیفای این حق و حقوق برای مردم استان است.


وی گفت: در بحث تغییر ساعات کار ادارات به درخواست شرکت برق و هیئت دولت برای شهرستان های گرمسیر و معتدل استان دستورالعملی صادر شد و سپس مصوبه جدید هیئت دولت در برگشت به روال عادی ساعت کار ادارات ابلاغ شد و هم اکنون نیز در حال مستند‌سازی مسائل و مشکلات مناطق گرمسیری استان برای ارسال به وزارت کشور هستیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

به گزارش ایسنا، «احمد کرمی» معاون عمرانی استاندار ایلام نیز با بیان اینکه برای ارائه گزارش عملکرد دولت و نظام به شهرستان های استان سفر خواهم داشت، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که برای انجام آنها نیازمند  ۵۰۰ هزار میلیارد تومان هستیم در حالیکه تمام اعتبارات عمرانی امسال 62 هزار میلیارد تومان است.


وی با بیان اینکه عملکرد استان در این شرایط سخت اقتصادی قابل تقدیر است، گفت: از خبرنگاران دعوت می کنم بیایند پیشرفت پروژه های عمرانی در استان را از زمانی که ما انها را به دست گرفته ایم محاسبه و با قبل از آن مقایسه کنند تا درصد کار مشخص شود .

معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: کار عمرانی در مرزهای طرف ایران در استان ایلام  قابل قیاس با آن طرف مرز نیست و نگاه استاندار محترم به امور عمرانی ویژه است و در زمانی که در معاونت عمرانی حضور یافته ام با حمایت های خوب استاندار محترم در ساخت و سازهای شهری اصلاحات جدی در حال اجرا و مجوزها ضابطه مند شده اند.

کرمی ادامه داد:در سیل اخیر زیرساخت ها عمرانی در مناطق سیل زده استان آسیب دید اما روند بازسازی در این مناطق با مدیریت مطلوب استاندار ایلام بعنوان رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده رضایت بخش است .

وی گفت: ایجاد هر متر تونل بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان و هر کیلومتر بزرگراه بین ۶ تا ۸ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و در حال حاضر استان ایلام به همت پیگیری های خوب استاندار جزو استان های پیش رو در کار عمرانی و در کشور است .

معاون عمرانی استاندار گفت: پروژه لرزه نگاری اکتشاف میادین نفت و گاز در آبدانان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان شروع شده در حالی که کل اعتبارات عمرانی استان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است و همچنین با دستور استاندار ایلام مقرر شده است که سرمایه گذاری بر روی چشمه های گوگردی دهلران انجام پذیرد .

کرمی ادامه داد: زیرساخت های چیلات آماده است. باید طرف عراقی نیز پای کار بیاید و   تنها استان کشور هستیم که فیبر نوری را در خط مرزی اجرا کرده ایم و برای اتمام پروژه قاضی خان بدره امسال اعتبار گذاشته ایم که به سرانجام برسد .

وی گفت: با مدیریت خوب، بحران به فرصت تبدیل شد تاکنون ۶۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق سیل زده استان جذب کرده ایم .

معاون استاندار ایلام ادامه داد: دولت فعالیت خود را بر تکمیل پروژه های با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و   یکی از طرح هایی که توانسته ایم برای آن اعتبارات و مجوزات ملی بگیریم جاده ایلام به ملکشاهی است و برای رفع مشکل بیمارستان ملکشاهی با دستور استاندار اعتباراتی به این پروژه تزریق شده و سد چناره که مورد تاکید استاندار محترم نیز هست در دستور کار جدی دولت است و امیدواریم امسال عملیات اجرایی آن شروع شود .

کرمی گفت: با پیگیری های استاندار ایلام اعتبارات اربعین از ۱۷ میلیارد تومان به ۷۴ میلیارد تومان رسیده است‌ .

وی از فعالان سیاسی و اجتماعی خواست در از بین بردن مشکلات اجتماعی و معرض موجود بر سر راه پروژهن‌های عمرانی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.