به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار جنگ ایلام تاکید کرد: با توجه به پیش رو بودن کنگره ملی شهدای استان و ضرورت پای کار بودن همه دستگاه ها،امسال باید المان دفاع مقدس قبل از برگزاری کنگره به پایان برسد.
وی افزود: سوم خرداد ماه مصادف است با آزادسازی خرمشهر که در این عملیات بخش عظیمی از خاک کشور آزاد و نوع دکترین نظام ما را تغییر داد.
نوذری با بیان اینکه سوم خرداد یک روز خاص و حماسه ملی است، گفت: امسال نیز همچون سال گذشته باید برنامه ای به همین مناسبت با محوریت سپاه برگزار می شود و با مدیریت فرمانداران و فضا سازی متناسب با آزادسازی خرمشهر توسط شهرداری ها صورت گیرد.
وی به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نقش زنان ایلام در جنگ بسیار بارز و برجسته و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شده که البته کمتر به آن پرداخته شده که باید دراین ایام نمایشگاهی از دستاوردهای بانوان در جنگ و دفاع مقدس باید برپا شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام تاکید کرد: دستگاه هایی که در جنگ بیشتر حضور داشتند فعالیت های خود را ارائه کنند ضمن اینکه لازم است از رزمندگان عملیات بیت المقدس نیز تجلیل شود.
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز در این نشست گفت: برای ساخت باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در حال حاضر برای فاز اول این طرح 20 میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان 15 میلیارد ریال از اعتبارات استانی توسط سازمان برنامه و بودجه و پنج میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات کشوری توسط بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس کشورتامین شده است.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی افزود: باغ موزه دفاع مقدس ایلام در صورت تخصیص اعتبار برای اجرای فاز دوم، تا پایان سال به اتمام می رسد.
وی استان ایلام را حاوی کلکسیونی از اِلمان های و آثار دوران دفاع مقدس ذکر کرد و اظهار داشت: نبود باغ موزه که تمام آًثار را در قالب یک مجموعه محتوایی در اختیار بینندگان و به ویژه نسل های بعد از جنگ قرار بدهد به عنوان یک خلا احساس می شد.
وی گفت: روز سوم خرداد ماه همزمان با آزادسازی خرمشهر 53 برنامه محوری در سطح استان برگزار می شود.
430 کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با عراق که طولانی ترین مرز خشکی در بین استان های همجوار با ان کشور است در دوران دفاع مقدس به عنوان جبهه میانی شاهد حماسه ورزی فرزندان این اب و خاک بود.
/6034/7180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.