مجید عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این پروژه در آینده نزدیک شروع می شود.
وی با بیان اینکه چهار درصد این اعتبار به کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص دارد، افزود: این مقدار حدود 480 میلیارد ریال است که در اختیار شورای برنامه ‌ریزی شهرستان برای توسعه این میدان نفتی هزینه خواهد شد.
فرماندار دهلران تاکید کرد: پروژه هایی که نیاز است از این محل اجرا شوند تدوین و مشخص شده و تکمیل زیرساخت های مرز چیلات، شهرداری های شهرستان، حذف پیج نصریان و ... نیز از این محل اجرا می شوند.
عسگری یادآور شد: پروژه دانان در یک بازه زمانی یکساله کار خود را در شهرستان دهلران آغاز و مجموعه فعالیت های اجرایی این پروژه علاوه بر اینکه منجر به توسعه استان می شود، تعداد قابل توجهی اشتغالزایی نیز ایجاد خواهد کرد.
میدان نفتی دانان سال ۱۳۸۶ کشف و تولید نفت از آن سال ۱۳۹۳ آغاز شد.
این میدان در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلران و ۸۰ کیلومتری شمال غربی اندیمشک قرار داشته و مخازن اصلی این میدان مخزن آسماری و مخزن بنگستان (شامل سازندهای ایلام و سروک) است.
هم ‌اکنون ظرفیت تولید نفت خام میدان دانان بطور میانگین معادل ۲۶ هزار بشکه در روز است، که از طریق خط لوله به واحد بهره ‌برداری دهلران انتقال و پس از شیرین‌ سازی و فشار افزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ بطول ۵۲ کیلومتر، به کارخانه نمک ‌زدایی چشمه ‌خوش ارسال می‌شود.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.