به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد کرمی روز دوشنبه در نشست کمیته اشتغال استان اظهار داشت: هرچند کارفرمایان بخش خصوصی این دغدغه دارند که ممکن است پس از اتمام مدت زمان طرح با شکایات افراد مواجه شوند باید مطلع باشند که این اتفاق رخ نمی دهد.
وی از دستگاه های دولتی خواست که اطلاع رسانی شفاف و دقیق در خصوص طرح کارورزی و بکارگیری کارورزان به شرکت های زیر مجموعه خصوصی خود انجام دهند.
سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام همچنین از بخش خصوصی خواست از توان فارغ التحصیلان در بخش های مرتبط با حادثه سیل متناسب با توانمندی که دارند، استفاده کنند.
کرمی در ادامه برنامه سیاست های فعال بازار کار و خرد در سال 98 اشاره کرد و گفت: سال جاری امیداریم با پای کار آمدن بخش خصوصی و شرکت ها با توجه به عدم استخدام دولتی آمار بیکاران کاهش یابد.
وی ادامه داد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مشوق های بیمه ای و یارانه دستمزد از مهمترین محورهای سیاست های ایجاد اشتغال در سال جاری است.
سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام بر مشخص شدن آمار دقیق بیکاران و همچنین ورود آمار جدید بیکاران جدید تاکید کرد و یادآور شد: با برنامه ریزی مناسب، همراهی بانک ها و بخش های خصوصی اشتغال در طرح کارا با جذب تسهیلات ایجاد می شود.
کرمی خواستار کارشناسی دقیق در اجرای طرح و پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی شد و گفت: بانک ها باید روند پرداخت تسهیلات را تسریع و تسهیل شود تا افراد طرح های خود را انجام دهند.
وی گفت: دستگاه های حمایتی اشتغال مناسبی ایجاد کرده اند اما باید سهم آورده افراد کاهش یابد تا با استقبال افراد مواجه شود‌.
در این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات در طرح نهادهای حمایتی دستگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بررسی و مقرر شد بانک های عامل روند پرداخت تسهیلات به این نهادها را برای جذب 100 درصدی تسهیلات اختصاص یافته به استان ایلام تسریع بخشند.
از سهم 115 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال نهادهای حمایتی 75 میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون تنها 32 درصد آن جذب شده است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.