حشمت زرین جوب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح زیرکشت این دانه روغنی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و با وجود خسارت های سیلاب اخیر اما بازهم به میزان برداشت کلزا افزوده می شود.
وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود امسال 20 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان ایلام برداشت شود در حالی که میزان برداشت کلزا در سال گذشته نزدیک به 14 هزار تن بوده است.
زرین جوب یادآور شد: سال زراعی جاری مقدار 10 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفت درحالیکه سال گذشته 6 هزار و 700 هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت.
وی گفت: در جریان سیلاب اخیر پنج هزار هکتار از اراضی کلزای استان ایلام بین 10 تا 20 درصد خسارت دید که البته در این میان به 100 هکتار نیز خسارت 100 درصدی وارد شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: اگر بارش های سیلابی خسارت زا در ایلام رخ نمی داد میزان برداشت کلزای استان به 22 هزار تن نیز می رسید که اکنون 2 هزار تن از این محصول به سبب بروز سیلاب کاهش یافته است.

** 2 هزار تن کلزا از مزارع استان ایلام برداشت شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام هم گفت: با شروع برداشت دانه روغنی کلزا از روز شنبه هفته جاری تاکنون مقدار 2 هزار و 800 تن کلزا خریداری و به استان های دارای کارخانه روغن کشی حمل شده است.
کامران سلیمان پور با بیان اینکه سردی هوا و سیلاب باعث شد روند برداشت کلزا از مزارع دیرتر از زمان معمول آغاز شود، افزود: در صورت مساعد بودن هوا روند برداشت و حمل کلزا تسریع می یابد.
وی یادآور شد: 34 هزار ریال برای خرید هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا از کشاورزان مصوب شده است.
سلیمان پور گفت: پنج مرکز خرید و حمل دانه روغنی کلزا در حال حاضر توسط مباشر دولتی تعاونی روستایی و بخش خصوصی فعال است که 2 واحد از این مراکز در مهران و سه واحد نیز در دهلران آماده خرید و حمل کلزا از کشاورزان است.
به گزارش ایرنا، 340 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به زراعت دیم و آبی محصولات مختلف اختصاص دارد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.