حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برآوردهای انجام گرفته 50 درصد این خسارت به مساجد و 50 درصد نیز به زیارتگاه ها و بقاع متبرکه استان وارد شده است.
وی ادامه داد: این خسارت ها بیشتر شامل نم زدگی، تخریب نمای داخلی و بیرونی مساجد و امامزادگان استان است که بر اثر شدت بارندگی ها صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: به علت نزدیکی امامزاده عباس(ع) روستای عرب رودبار از توابع شهرستان سیروان به آب سد سیمره و بالا آمدن تراز آب در این منطقه، اطراف این امامزاده را آب فراگرفته است.
حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه این بقعه فاقد ساختمان و ضریح بوده و تنها دارای یک بنای چهار طاقی است، گفت: این بقعه متبرکه در گذشته قرار بود به مکان دیگری منتقل شود که به علت توضیح های پیمانکار شرکت سیمره مبنی بر عدم خطر بالا آمدن آب در اطراف این مکان مذهبی این اقدام منتفی شد.
به گزارش ایرنا، 2 موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز باعث بروز خرابی های متعددی در حوزه زیرساخت های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و ... استان ایلام شد.
بیشترین خسارت ها به مناطق ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.
در بارش های موج دوم که از 10 تا 12 فروردین به صورت منقطع و متناوب به طول انجامید در برخی نقاط استان ایلام از جمله آبدانان میزان بارش های نزدیک به 100 میلیمتر در کمتر از 15 ساعت نیز ثبت شد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.