به گزارش ایرنا، گزارش میدانی شامگاه شنبه خبرنگار ایرنا از بخش ماژین از ترمیم این پل و بهبود شرایط ارتباطی اهالی این منطقه به عنوان یکی از کانون های بحرانی سیلاب حکایت دارد.
هر چند ترمبم پل خلف و امکان تردد درون شهری افراد پیاده در ماژین تحول خوبی برای اهالی محصور سیلاب است اما موضوع فقدان ارتباط جاده ای به عنوان مشکلی جدی و مانع امداد موثر همچنان در بخش 10هزار نفری ماژین نگران کننده است.
ماژین از توابع شهرستان دره‌شهر استان ایلام در دامنه کنار کبیرکوه و کناره رود سیمره از کانون های بروز سیلاب در استان ایلام است به نحوی که اهالی این بخش 10 هزار نفری چند روز گذشته محصور سیلاب بوده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این ارتباط شامگاه شنبه به ایرنا گفت: با تلاش شبانه روزی پرسنل راه و شهرسازی ، پل میدان خلف شهر ماژین که بر اثر سیل تخریب شده بود ، ترمیم و هم اکنون رفت آمد مردم بدون وسیله نقلیه امکان پذیر است.
علی اصغر کاظمی اظهار داشت: تلاش برای زیرسازی جاده و مهیا کردن شرایط جاده های ماژین برای عبور خودرو در حال انجام است و تا صبح فردا یکشنبه مسیر ماژین - دره شهر قابل تردد خودرویی می شود.

یکی از شهروندان ماژین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با گذشت چند روز از سیل در منطقه ماژین بزرگترین مشکل ما بحث ارتباطی است، پل‌های این منطقه بر اثر سیلاب تخریب شده و ما هیچ ارتباطی با مرکز شهرستان دره شهر نداریم.
علی امیدی افزود: علاوه بر این مسئله سیلاب تمام زندگی ما نابود کرده، اکثر زمین‌های کشاورزی از بین رفته و عملاً در آینده نیز با مشکل بیکاری مواجه خواهیم بود.
وی تصریح کرد: هرچند امدادرسانی و کمک رسانی می‌شود ولی مردم بیشتر نگران آینده هستند، اینجا مردم دارای محرومیت‌های فراوانی از گذشته بود و حالا سیلاب نداشته های آنها را هم گرفته است.
امیدی اضافه کرد: امیدواریم مسئولان برای از بین رفتن منازل و اراضی کشاورزی توجه ویژه به مناطق محرومی مثل ماژین داشته باشند.

* 70 درصد آب و برق و گاز روستاهای ماژین وصل است
بخشدار ماژین نیز در این ارتباط اظهار داشت: آب، برق و گاز تمامی مشترکان شهر ماژین دره‌شهر وصل شد و بیش از 70 درصد آب و برق و گاز روستاهای آسیب‌دیده از سیل وصل شده است.
مسلم تیرافکن با بیان اینکه بیش از 150 منزل مسکونی بخش ماژین کاملا آسیب دیده و حدود 450 باب خانه مسکونی نیز دچار خسارت شده‌اند، افزود: هم‌اکنون تمام راه‌های ارتباطی این بخش به صورت موقت باز هستند و تردد با احتیاط در جریان است.
وی به بازسازی مسیر فرعی ماژین دره‌شهر و احداث موقت پل وحدت اباد به لرستان تا فردا اشاره کرد و افزود: جاده اصلی ماژین دره‌شهر نیز در دست بررسی و بازسازی است.
وی امدادرسانی و خدمت‌رسانی به این بخش را ارزنده و ارزشمند توصیف کرد و افز‌ود: دستگاه‌های امدادی و بهداشتی و خدمت رسان تا بازگشت کامل آرامش در منطقه مستقر هستند.
بخشدار ماژین با تقدیر از تلاش‌های استاندار ایلام ، نماینده حوزه جنوب و فرماندار دره‌شهر و فرماندهان ارتش و سپاه ادامه داد:برغم شرایط بحرانی ناشی از سیل اخیر هم اکنون زندگی در ماژین جریان دارد.
بارش‌های سیل آسا اخیر باپراکنش زمانی فشرده موجب جاری شدن سیلاب و خسارت به کشاورزی، راه‌ها، باغات، پل‌ها، زیرساخت‌ها ارتباطی، منازل مسکونی مناطق مختلف استان ایلام شده است.7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.