به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی بارش های اخیر و جاری شدن سیلاب ها 810 کیلومتر از راههای استان دچار خساراتی از قبیل نشست های موضعی ، رانش ، آب بردگی و آسیب های جسم راه گردید که 27 دستگاه پل تخریب و به 750 دستگاه پل آسیب های جدی واردشد که میزان خسارت اولیه بالغ بر 1000 میلیارد ریال تخمین داده می شود.
وی یادآور شد: برنامه ریزی های لازم جهت تسریع در رفع خرابی های ناشی از سیل با هماهنگی مدیران راهداری و راه و شهرسازی به شرح ذیل صورت گرفته است، ماشین آلات راهداری و راه و شهرسازی که از دیروز در محور مهتابی - گرزلنگر مستقر شدند حداکثر تا فردا ارتباط و دسترسی به بخش ماژین را برقرار و پس از آن جاده منتهی به پل جدید ماژین را ترمیم کنند.(سازه پل جدید ماژین سالم می باشد).
وی اضافه کرد:- با توجه به تخریب پل خرپایی گاومیشان و قطع ارتباط دره شهر به پلدختر از آن ، مطالعات احداث پل جدید گاومیشان در حال انجام است که احداث پل با جانمایی جدید و بالاتر از پل قبلی توسط راه و شهرسازی بزودی به مناقصه گذاشته می شود، تا زمان احداث پل و بهره برداری از آن ، ارتباط از طریق محور فرعی تلخاب به رومشگان صورت می گیرد و راهداری برخی نیازمندی های ایمنی این محور شامل خط کشی و کسری علائم و ایمن سازی پرتگاه ها را انجام می دهد.
رضایی تاکید کرد: اصلاح موقعیت لرزه و رانشی بعد از تونل کربلا به سه راهی ماربره در قالب پروژه چهارخطه مهران توسط راه و شهرسازی انجام میشود و بازسازی وضع موجود و برقراری ارتباط در این محدوده توسط راهداری طی روزهای آتی باید انجام شود. تا اصلاح آن ، ارتباط از طریق جاده قدیم ماربره انجام میشود.
معاون راهداری ایلام گفت: برآورد احداث پل جدید جزمان توسط راهداری انجام و به مناقصه گذاشته شده است، راه و شهرسازی یکدستگاه بولدوزر را طی هفته جاری جهت همکاری با عوامل راهداری به منظور ترمیم خرابی های جاده خربزان و جاده منتهی به پل بزرگ خربزان به منطقه اعزام می کند.
رضایی افزود: راهداری اقدامات ریزش برداری و رفع نشست های موضعی و ترمیم آب شستگی ها را بلافاصله انجام داده و در اسرع وقت براورد انجام تعمیرات اضطراری پلها را به مناقصه می گذارد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.