زهرا همتی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کودکان که عمده آنها بد سرپرست بوده اند به دلائل مختلف نظیر طلاق والدین، زندانی، اعتیاد و یا فوت پدر و مادر به این سازمان ارجاع شده اند.
وی اظهار کرد: از این تعداد 28 نفر از طریق فرزند خواندگی و یا ارجاع به خانواده های جایگزین و بستگان ساماندهی و از 10نفر نیز در شیرخوارگاه این سازمان نگهداری می شوند.
مدیر کل بهزیستی ایلام تعداد کودکانی که از طریق فرزند خواندگی ساماندهی شده اند را هفت نفر برشمرد و اظهارداشت: با وجود اینکه روند فرزندخواندگی در این استان با همکاری مطلوب مجموعه دادگستری تسریع و تسهیل یافته ولی همچنان بیش از 100نفر متقاضی فرزند خوانده از این سازمان هستند.
وی گفت: فرهنگ پذیرش فرزندخواندگی در استان در سال های اخیر نهادینه شده و زوج هایی که تاکنون قادر به بچه دار شدن نبوده اند، متقاضی گرفتن سرپرستی فرزند از بهزیستی هستند.
وی تاکید کرد: استقبال از فرزند خواندگی در استان تا حدی بوده که زوج های دارای فرزند و دختران مجرد بالای 30 سال که مشمول این قانون می شوند نیز اینک متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند.
به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام با واگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت نیز تا حد زیادی کاسته می شود.
وی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط لازم خانواده ها برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.