قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهر آبدانان میزان 97 میلیمتر و در ماژین دره شهر 90 میلیمتر بارندگی طی 24 ساعت گذشته ثبت شد اما حادثه قابل ذکری با وجود شدت بارش ها رخ نداد.
وی افزود: در ایام تعطیلات عید نوروز بیشتر مردم استان ایلام بنا به یک سنت دیرین با برپایی چادر در دل طبیعت تعطیلات نوروزی را سپری می کنند و پراکنش چادرها در مناطق مختلف طبیعی، کوچ عشایر بومی و مهمان به مناطق میان بند و سردسیر، حضور زائران عتبات عالیات و تجار در پایانه مرزی مهران، حضور گردشگران غیر بومی از دیگر استان ها برای استفاده از طبیعت بکر استان باعث شده که مدیریت بحران سیل با مشکلاتی همراه باشد که اما با توجه به تمهیدات اندیشیده شده مدیریت پیشگیری از بحران به موقع و کارشناسانه انجام گرفت.
استاندار ایلام یادآور شد: طبق آمار بیش از 15 هزار چادر در تفرجگاه های طبیعی استان توسط مردم دایر شده و 400 هزار گردشگر نیز وارد استان شده اند که برای پیشگیری و کنترل وقوع هرگونه حادثه احتمالی ناشی از سیل با ارسال پیامک های متعدد، اطلاع رسانی های فضای مجازی، رسانه های جمعی، صدا و سیما و بلندگوی سیار نیروی انتظامی و دستگاه های عضو ستاد بحران به مردم مستقر در دامان طبیعت هشدار داده شده که از حضور در طبیعت اجتناب کرده و در اماکن امن مستقر شوند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه دامنه فعالیت این سیستم بارشی بیشتر مناطق جنوبی استان ایلام را درگیر کرده است، گفت: از اعضای ستاد بحران شهرستان های دهلران، بدره، دره شهر و آبدانان خواسته شده تمام مساجد، مدارس و سالن های ورزشی را برای اسکان اضطراری گردشگران آماده سازی کنند و نقاط بحرانی چون برخی تنگه ها و دره ها و یا پایین دست سدها باید تا پایان فعالیت این سیستم مسدود و از حضور گردشگران در این نقاط جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: اما با این وجود همه فرمانداران شهرستان های ده گانه استان ایلام و نیروهای مسلح و نیز ارتش غرب کشور در آماده باش کامل برای برخورد با هرگونه حادثه احتمالی هستند و مردم به ویژه چادرنشینان نیز با عوامل ستاد بحران استان برای پیشگیری از سوانح و حوادث احتمالی همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، اولین سامانه بارشی بهاری از عصر روز شنبه وارد استان ایلام شده که از ابتدای شروع بارش های آن تا صبح امروز آبدانان با 97 و ماژین با 90 میلیمتر بیشترین بارش را ثبت کرده اند و کمترین بارش نیر متعلق به ایستگاه های چمن بولی با 12 و مهران 14 میلیمتر بوده و میزان بارش شهرایلام نیز 53 میلیمتر ثبت شده است.
فعالیت این سامانه بارشی تا غروب روز سه شنبه ادامه دارد و همچنان احتمال وقوع سیلاب در نقاط مستعد استان ایلام دور از انتظار نیست.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.