به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های استان خواستار گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه در کنار گسترش امکانات سخت افزاری و ایجاد کتابخانه ها شد و افزود: تلاش در جهت گسترش فضاهای کتابخانه ای بسیار خوب است اما باید در بحث گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز فرهنگ سازی کنیم.
وی ادامه داد: وضعیت ما در حوزه سرانه کتابخانه از لحاظ کمی خوب است اما یکی از مشکلات ما کاهش سرانه مطالعه در جامعه است که نیازمند فرهنگ سازی در راستای کتابخوانی و مطالعه است.
معاون استاندار ایلام گفت: سرانه فضای کتابخانه در استان 30 متر است و از متوسط کشوری نیز بالاتر است اما این افزایش سرانه متناسب با سرانه مطالعه در جامعه نیست و در این زمینه نیازمند تلاش و آگاهی بخشی هستیم که افراد آگاه باشند هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد.
نوذری به فرهنگ سازی در زمینه افزایش بحث کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان و بچه از مهدهای کودک تاکید کرد و گفت: راز و رمز توسعه یافتگی افزایش سرانه مطالعه کتاب است چراکه پایه گذار تمدن بشری کتاب است.
وی خواستار تلاش جدی در راستای فرهنگ سازی در جهت افزایش سرانه مطالعه در استان شد و گفت: در کنار بحث احداث کتابخانه ها باید ظرفیت های فرهنگی اجتماعی را به سمت کتابخوانی حرکت دهیم.
وی ادامه داد: باید ذهن و مغز جامعه را به سمت کتابخوانی هم حرکت کنیم اگر در کنار کار سخت افزاری و ساخت کتابخانه ها ، کتابخوان های استان را افزایش دهیم حرکت مثبتی خواهیم داشت.
100 هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند که 50 هزار نفر از این تعداد عضویت فعال دارند.
سالانه 150 هزار کتاب از کتابخانه های عمومی استان ایلام به امانت برده می شود و بیش از 30 متر به ازای هر نفر در استان کتابخانه وجود دارد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.