به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: معادن آلاینده طبق قانون موظف هستند یک درصد فروش را به عنوان خسارت به دولت پرداخت کنند.
وی افزود: درآمد این خسارت ها در همان مناطقی که وجود دارد برای عمران و آبادانی شامل راهسازی، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و ... هزینه می شود.
استاندار ایلام تاکید کرد: محیط زیست نیز نباید به معادنی که دارای آلایندگی هستند، مجوز دهد یعنی از اول باید از فعالیت معادن آلاینده جلوگیری شود.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: یکی دیگر از مهم ترین مصوبات شورای معادن استان، بررسی میزان تناژ کامیون های حامل مواد معدنی است که باید مجوز لازم را از اداره صنعت، معدن و تجارت داشته و پلیس راه موظف است از تردد رانندگان متخلف جلوگیری کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: امسال هفت پروانه بهره برداری معدنی و 23 مورد مجوز برداشت مواد معدنی در استان صادر شده است.
یارالله نصیری افزود: همچنین در سال جاری تاکنون 2 میلیون و 450 هزار تن انواع ماده معدنی در استان برداشت شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
وی یادآور شد: امسال 65 معدن استان فعال بوده است که 12 نوع ماده معدنی از این معادن استخراج می شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: بیش از 625 نفر در بخش معدن و یک هزار و 200 نفر در بخش صنایع معدنی استان ایلام مشغول به کار هستند.
در این جلسه مصوباتی در زمینه پایان کار 2 معدن و تحویل آنها به منابع طبیعی و احیای اراضی طبیعی، وضعیت خسارت های معادن آلاینده و بررسی تردد کامیون های حامل مواد معدنی تصویب شد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.