به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه در ایلام با اشاره به اجرای برنامه توسعه و پیشرفت چهار منطقه محروم در استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و آذربایجان غربی تصریح کرد: شهرستان ملکشاهی در استان ایلام به عنوان پنجمین نقطه محروم کشور تحت اقدام بنیاد مستضعفان برای توسعه قرار گرفته است.
وی افزود: این بنیاد تمام تلاش خود را برای رفع محرومیت و اجرای طرح های عمران و آبادانی در شهرستان ملکشاهی بکار خواهد گرفت.
رئیس بنیاد مستضعفان امروز چهارشنبه با حضور در ایلام و ملکشاهی ضمن بازدید و بررسی طرح های توسعه این شهرستان و گفت وگو با شماری از اهالی ملکشاهی با مسئولان این استان نیز دیدار و گفت وگو کرد.
وی دراین دیدارها توسعه و پیشرفت این نقاط محروم را ماموریت محوله و مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و اطمینان داد: بنیاد مستضعفان تا قبل از تحقق پیشرفت و به خصوص معیشت پایدار ، این مناطق را ترک نخواهد کرد.
سعیدی کیا قبل از ظهر امروز در بدو ورود به شهرستان ملکشاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری به من گفتند بروید یک نقطه محروم را بگیرید و آباد کنید که براین مبنا ایلام و ملکشاهی به عنوان پنجمین نقطه محروم کشور انتخاب شده است.
سعیدی کیا، اظهار داشت: بسیاری از محرومیت‌ها در مناطق محروم و روستایی ریشه در تاریخ دارد بنابراین باید بستری برای فعال شدن مردم آماده می‌شود تا بتوانند با توانمند سازی و امید و نشاط زندگی خود را به شرایط بهتری ارتقا دهند.
وی افزود: اولویت واگذاری تسهیلات در قالب طرح پیشرفت و آبادانی ملکشاهی را طرح‌های کارآفرینی و مشارکتی در مناطق محروم و روستایی است.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور تاکید کرد: در هرمنطقه بعد از امنیت باید زمینه اشتغال و فضای مناسب کار برای مردم ایجاد شود.

**کار با مردم و برای مردم
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از کار با مردم و برای مردم به عنوان شعار و طرح محوری این بنیاد درجهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار نام برد و گفت : اعتماد متقابل مردم و بنیاد مستضعفان زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهدافی که بنیاد در مناطق محروم دارد فراهم کردن بستر برای ورود مردم به انجام کارهای مشارکتی و پای کار بودن آنها برای توسعه شهر و آبادانی روستاهای خود است تا از ظرفیت مردم برای محرومیت زدایی استفاده شود.
رئیس بنیاد مستضعفان و معاونین اقتصادی و عمرانی استاندار از پروژه بیمارستان ۲۲ تختخوابی ارکواز ملکشاهی نیز بازدید کردند.
سعیدی کیا همچنین در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتیاستان اتیلام شرکت کرد.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.