مدیرکل بهزیستی ایلام در این خصوص گفت: این مرکز به منظور متمرکز کردن زوج های متقاضی طلاق و ارجاع آنها به مراکز مشاوره و کلینیک های مددکاری جهت ارایه خدمات تخصصی مشاوره، مددکاری، حقوقی راه اندازی شده است.
به گفته زهرا همتی، متقاضیان طلاق در اولین گام باید به این سامانه مراجعه و تقاضای خود را ثبت و به مدت 2 ماه در قالب پنج جلسه مشاوره های لازم را به منظور سازش دریافت می کنند.
وی ادامه داد: این سامانه به عنوان بانک اطلاعاتی فعال حاوی اطلاعات بروز از متقاضیان طلاق، سن، شغل، علت طلاق، شمار فرزندان طلاق و غیره است.
وی یکی از مهمترین راهبردهای این سازمان را سازش طلاق ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این سامانه در کاهش طلاق ها و در نهایت ایجاد آرامش در خانواده ها تاثیر مثبتی داشته باشد.
به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، این سامانه در گام نخست در مرکز استان و در آینده در سایر شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد.
همتی به فعالیت مرکز کاهش طلاق اورژانس اجتماعی این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع یک هزار و 704 زوج متقاضی طلاق به مراکز اورژانس اجتماعی و مشاوره این اداره کل مراجعه که 234 مورد از آنها به سازش منجر و مابقی همچنان در دست اقدام است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.