به گزارش ایرنا، سید اسدالله هاشمی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز هوای پاک اظهار داشت: توجه رانندگان و مالکان وسایل نقلیه به حفظ سلامت هوا و خودرو از اهداف اصلی رایگان شدن معاینه فنی خودروها به صورت رایگان است.
وی افزود: ترویج فرهنگ دوچرخه سواری یا پیاده روی به جای استفاده از ماشین در بین شهروندان یکی از راه های مهم برای بهره مندی از هوای سالم و پاک است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گازهای گلخانه ای و موتورخانه ادارات و مدارس را از جمله عوامل آودگی هوا برشمرد و گفت: کاهش گازهای گلخانه ای و موتورخانه ها در پاکسازی هوا تاثیرگذار است.
هاشمی دود و مواد آلاینده ناشی از فعالیت کارخانه ها را از دیگر مواردی دانست که موجب آلودگی های زیست محیطی و مخرب انسانی و طبیعی هستند.
وی بروز پدیده ریزگردها در یک دهه اخیر را از مهمترین عوامل آلودگی هوا معرفی کرد و یادآور شد: بروز پدیده ریزگردها ناشی از فعالیت های غیراصولی بشر در طبیعت است که موجب خشکیدگی منابع آبی و درختان شده است.
هاشمی گفت: قطع و سوزاندن درختان یا زباله ها و تولید بی رویه پسماندها از دیگر عوامل آلوده کننده محیط زیست و هوا است که باید جدی گرفته شود.
وی افزود: یکی از راه های تاثیرگذار و پایدار حفظ طبیعت در بلندمدت، آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت است.
رئیس مرکز آموزشی سما نیز گفت: بهره مندی و داشتن هوای سالم و پاک نیازمند مشارکت عامه مردم و اقشار مختلف جامعه و همراهی مسئولان است.
احسان میرزاحسینی افزود: نقش مردم در حفظ طبیعت از مدارس و آموزش های فراگیر دانش آموزان شروع می شود و هرچه سطح آگاهی بچه ها بیشتر شود به همان میزان تاثیرگذاری و نفوذ کلام آنها بر روی والدین نیز افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، همه ساله در تقویم ملی روز 29 دی ماه به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده و شعار امسال این روز نیز ' هوای پاک، مسئولان و مردم ' است.
این برنامه امروز در دبستان دخترانه سما وابسطه به دانشگاه آزاد برگزار شد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.