به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان با حضور استانداران سابق ایلام اظهار داشت: ایلام دارای خاطرات زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی است که رشادت های مردم این استان به خصوص در جنگ هشت ساله باید در سطح ملی بازگو شود چراکه ناگفته های زیادی در این استان وجود دارد.
وی با گرامیداشت عملیات فتح میمک افزود: عشایر این استان در هشت سال جنگ تحمیل برای مقابله با دشمن بعثی مسلح شدند و به خوبی دشمن را از مرزها بیرون راندند.
امام جمعه ایلام دعوت از استانداران سابق را برای توسعه استان بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: حضور استانداران سابق نشان می دهد یک مسئولیت فرصت است و از آن فقط عملکردهای ماندگار باقی می ماند که در دنیا و هم آخرت انسان تاثیر دارد.
کریمی تبار تصریح کرد: دشمن امروز با روش های مختلف درصدد ایجاد جنگ روانی در کشور بوده و نیاز است مسئولان با همکاری مردم در راستای حل مشکلات اقتصادی گام بردارند و قطعا مثل گذشته بر دشمن پیروز می شویم.

*ظرفیت های نفت و گاز ایلام باید بیشتر استفاده شود
یکی از استانداران سابق ایلام در این جلسه اظهار داشت: استان ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی شاهد بمباران های بسیار زیادی بود و مردم ایلام با مقاومت و ایستادگی شهر را ترک نکردند و این استان نمادی از مقاومت هستند.
کیومرث فرجاد عنوان کرد: این استان روی میدان های بزرگ نفت و گاز قرار دارد و باید از این ظرفیت های بزرگ برای توسعه و اشتغال در استان بیشتر استفاده و از میدان های نفتی مشترک نیز باید بیشتر استفاده شود.
وی گفت: ایلام در بین کوه های بزرگ قرار دارد و ریل قطار و جاده های ارتباطی استان حتما باید توسعه پیدا کنند و البته کارهای خوبی شروع شده که باید استمرار داشته باشد.
وی افزود: امنیت مهمترین مولفه توسعه است حتما برای توسعه همه جانبه استان ایلام با توجه به اینکه این استان دارای 420 کیلومتر مرز مشترک است یک تیپ زرهی در نوار مرزی استان مستقر شود.

*شاهد توسعه بخش های همه جانبه استان هستیم
یکی دیگر از استانداران سابق ایلام در این جلسه اظهار داشت: کارهای بسیار خوبی در بخش راه، گردشگری، اربعین و ...در استان شکل گرفته و همدلی و وحدت بسیار خوبی برای توسعه وجود دارد.
حجت الاسلام صحبت الله رحمانی عنوان کرد: گردشگری مذهبی به واسطه مرزی مهران یکی از ظرفیت های بزرگ در استان است که باید توسعه زیرساخت های گردشگری مذهبی مثل زائرسراها، هتل در استان بیشتر ساخته شود.

*شهر ایلام باید شاداب شود
یکی از دیگر استانداران سابق ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: شهر ایلام نسبت به گذشته تفاوت های زیادی نکرده و این شهر باید شاداب، زنده و سرحال شود.
احمد حسینی عنوان کرد: بافت شهری ایلام نسبت به سال های گذشته تغییری نکرده است و باید پروژه هایی در جهت زیباسازی و شادابی شهر اجرا شود.
وی تصریح کرد: ایلام دارای طبیعتی چهار فصل است و باید از ظرفیت های گردشگری این استان برای رونق اشتغال و توسعه همه جانبه استان استفاده شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.