به گزارش ایرنا، سردار نورعلی یاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران انتظامی و گذرنامه مرز مهران هنگام کنترل ورود افراد از به داخل کشور، شخصی را با مدارک و گذرنامه جعلی دستگیر کردند.
وی افزود: پس از استعلام هویتی مشخص شد که فرد مورد نظر مبلغ 18 میلیارد ریال در قالب خرید و فروش زمین در استان تهران کلاهبرداری و به کشور عراق سفر کرده که پس از مراجعه به مرز زمینی مهران و ورود به کشور با هوشیاری و دقت ماموران انتظامی و گذرنامه مرزی مهران دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: متهم تحت تعقیب 4 ماه قبل پس از کلاهبرداری، بصورت غیر مجاز به کشور عراق رفته بود که در مواجهه با مستندات و مدارک موجود به 18 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان مرکز اعتراف کرد.
سردار یاری با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: سهل انگاری افراد در رعایت نکات ایمنی ،ضعف آگاهی و اعتماد بی مورد به افراد از مهمترین عوامل سوء استفاده سودجویان وکلاهبرداران است که می طلبد از اعتماد به افرادی که ظاهری آراسته و با قدرت بیان فوق العاده طعمه خود را انتخاب می کنند خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.